3.12.2012

Neyim Ben?




En çok düşündüğüm konulardan biri, Arenin nesiyim ben. Annesiyim evet ama bir anne olarak sorumluluklarım neler veya neler olmalı? Ona ne öğretmekten sorumluyum mesela. Hangi konularda eğitmeliyim onu? Sahi çocuğumuzla arkadaş olmak söylenildiği kadar sakıncalı mı? Ama ben arkadaş olmak istiyorum onunla n'olucak olamayacak mıyım? Veya kim takar uzmanları deyip beynimi kemiren bu bilgiyle arkadaş olup önümemi bakacağım. Ne çok bilgi bombardımanı var değil mi? Ne çok bilgi hepsini destekleyen bilimsel çalışmalar, hepsinin dolu dolu dayandığı tezler, örnekler, vaka çalışmaları. Tüm bilgiler açık büfe gibi karşımızda ve malesef tabağımıza bir tanesini alabiliyoruz. Yok öyle birazcık şu ekolu takip edeyim sonra da bu ekolü. Yedirip içirirken doğal anne olayım uyuturken Ferber'ci takılayım. Yok olmuyor işte öyle. Peki ya ötekinin tadı daha lezzetliyse ya yanlış ekolün peşine takılıp gidiyorsam o zaman ne olacak....

Aylarca çocuğu ağlatmanın yanlış olduğunu düşündük. Hık dese türlü türlü oyunlarla susturduk . Sonra Aletha Solter girdi hayatımıza bunca ay yanlış yapmışız dedik çocuğun ağlasına izin vermeye başladık. Noldu şimdi o küçücük çocuğun kafası karışmadı mı? Ya bunlar ben hık derken beni sustururlardı şimdi ağla açılırsın rahatlarsın diyorlar ne tuhaf insanlar bunlar demedi mi içinden. Onca ay kızım bırak biraz ağlasın cigerlerine de iyi gelir diyen büyüklerine sinir olurken acaba hep onlar mı haklı diye geçirmedik mi içimizden. Hadi itraf et sen de buna benzer duygular yaşadın, yaşıyorsun. Hep acaba hata mı ediyorum duygusu. İç sesini bastıran onlarca bilgi onlarca görüş. Öyle bir çok seslilik var ki kulaklığını takip kendini dinlemek istesen de o uğultuyu duymaya devam edeceksin çünkü sen de modern dünya evladısın.

İşte tüm bunların içinde kendime en çok bu soruyu sorarken buluyorum. Ben bu çocuğun nesiyim, nesi olmalıyım? Ona renkleri sayıları yapboz yapmayı ve benzerlerini öğreten bir öğretmen anne mi? Onu belli başlı konularda yemek, uyku, ahlak ve benzereri konusunda eğiten bir eğitmen mi? Yoksa tüm bu aşamalarda ona eşlik eden bir yoldaş mı? Veya veya dur bir dakika ebeveyn olmak bunların toplamı mı? Hepsinden azcık olmalı mı?

Sadece annesi olsam olmaz mı? Anne olmak başlı başına sorumluluk değil mi zaten? Onunla sadece oyun oynasam? Yemek isterse yedirsem yemediğinde iyi peki desem. Kendi yemeğimden ona da sunsam yemediğinde hiç dert etmesem. Uykusu geldiğinde yardım isterse uyumasında ona eşlik etsem. Onu sevsem sevsem daha da sevsem olmaz mı? Olamaz mı? Ben kendim olsam o da kendi olmayı öğrense olmaz mı , olamaz mı? Hem öğretmen hem eğitmen hem yoldaş mı olmalıyım.Yani ben klasik bir yemeğin modern sunumu mu olmalıyım sahi ben ne olmalıyım?

Vallahi kafam çok karışık. Doğrusunu öğreneyim aman çocuğumu iyi yetiştireyim derken hangisinin doğru olduğuna nasıl karar vereceğim ki iç sesimi dinlesem duyamacak kadar uğultunun ortasındayım. İşte tutturduk bir yol bu sorular eşliğinde gidiyoruz bakalım ortaya nasıl bir insan evladı çıkacak. Şimdilik görülen bir çok konuda eğitemediğim başarız olduğum bir yoldayım evladımı suçlayamayacağım hani o mu eğitimi alamıyor diye :) zira eğitilemeyen çocuk yoktur doğru eğitimi veremeyen öğretmen vardır bana göre. Öğretim konusunda ise vallahi kendimi övsem çok överim ama biliyorum ki komik olur zaten öğrenmesi gerekenleri her çocuk gibi her çocuk kadar öğreniyor. Yoldaşlık konusuna hiç girmeyeyim hangimiz hangimizi büyütüyor tartışmaya çok açık. Ebeveyn'liğin hakkını veriyor muyuz hiç bilemiyorum. Bildiğim tek bir şey var ölçüsüz ve sınırsızca seviyorum onu ve hiçbir bilimsel çalışma hiçbir ekol hiçbir dış ses bunun önüne geçemez. Aren'i delicesine seviyorum sevginin zarar verebileceği söyleyebilecekleri ölçüde bile olabilir ama umrumda değil seviyorum daha da seveceğim.....


8 yorum:

GeCe dedi ki...

bugün aynı şeyleri düşündüm ben de bazı öğretmeye çalıştığım şeyleri inatla reddediyor, acaba ben mi yapamıyorum yoksa bebeğim de bir sorun mu var diye baya evham yaptım. sonra düşününce birçok şeyi öğrendiğine kanaat getirdim ama anladım ki onlar da ok ufak olsalar da bir birey. yazında dediğin gibi biz herşey olmaya çalışıyoruz fakat onların da seçme haklarının olduğunu unutmamalı. ihtiyacı olduğu kalanı alacaktır senden. okulda hep derler hani öğrencidir öğretmeni iyi yapan diye. bizimki de o hesap. sevginin miktarı konusunda aren rahatsız olmadığı sürece sorun yok o zaman

Adsız dedi ki...

Sevelim Tüten'cim, çook çok sevelim, başka da hiç bir şey düşünmeyelim. Fazla sevginin zararlı olduğuna dair bir araştırma getirsinler önüme de, ben de o "bilim insanı"nın alnını karışlayayım :)

Kuzununannesi dedi ki...

aslında hepımız aynıyız aynı dusunuyoruz ne cok soru oluyor kafamızda ama bız anneyız ve kuzularımız ıcın hersyeın en ıyısını yapmaya calısıyoruz dogru yada yanlıs okuyor paylasıyoruz.aren de cok sanslı bunu unutma..sevgıler canım

Hümeyra ve Selini dedi ki...

Tüten selam, bu sorunun cevabını bulan varsa keşke buraya yazsa da öğrensek,
sanırım tüm anenlerin içini yiyip bitiren soru bu ve en azından bir cevabı olanı bile bulmak çok iyi gelirdi:)
annelik kendi içinde çelişmek olduğu sürece bu işin çözümü zor gözüküyor sanırım...

Tuten dedi ki...

Zorla hiçbir şeyi öğrenmedikleri bir gerçek Gece.

Tuten dedi ki...

Seni sevdiğimi biliyorsun değil mi Görkem :)

Tuten dedi ki...

Çok mu çok teşekkür ederim söylediklerine de tamamen katılıyorum

Tuten dedi ki...

Bulanlar bulamayanlarla paylaşssın :)