19.12.2012

Kavanoz Deyip Geçme

Bence harika


Kavanozlardan yapılabilecek şeyler saymakla bitmez. Atmayın, saklayın. Mutlaka ki değerlendireceğiz bir zaman gelecektir. Cam ürünlerin atılmasına çok üzülüyorum, cam bana kalırsa mutlaka geri dönüştürülmesi gereken bir ürün.

Hangi birini paylaşayım bilemedim. Binlecesinin içinden seçtiklerim aşağıdaki gibi.




Bunu yapmayan kaldı mı? Varsa hemen yapsın :) Boş kavanozların kapağını siyah veya başka renk tahta boyasıyla boyayıp üzerine tebeşirde içindeki yazmak. Ben bile yaptım o kadar basit.


Eğer kapakları kullanmazsanız aynı işlemi üzerine de yapabilirsiniz. İhtiyacınız olan tek şey daha öncede yazdığım üzere Karatahta boyası ki bunu Türkiyede de bulmak oldukça kolay.



Çocuğu olan herkesin yapabileceği kullanışlı olduğunu düşündüğüm birşey. O minik oyuncaklar var ya hayvanlar işte onları renkli renkli boyadığınız kapakların üzerine silikon ile yapıştırıyorsunuz bu kadarcık. Boya işlemi için akrilik boya kullanmanız en iyisi.



Gördüğüm en ilginç değerlendirme biçimi buydu. Yapılacaklar listemde. Bir kavanozun içine önce fotoğrafı camına değecek şekilde yerleştiriyorsunuz sonra da içini zeytinyağ ile dolduruyorsunuz işte bu kadar.


Bu da bir diğer alternatif  adına Zaman Kapsülü de deniliyor. Sadece foto koymakla kalmayıp o yıla veya kişilere özel şeylerde koyulabiliyor.


Bu da kavanozda resim sunmanın en basit hali. Beğenmedim :) Ama örnek teşkil etmesi açısından koydum.



Eğer resim koyulacaksa benim en beğendiğim bu oldu. Kavanozun dibine biraz kumi biraz sahili hatırlatacak şeyler, ve kavanozun kapağına iple tutturulup sarkıtılan yazdan kalma resimler.





Veee gelelim benim en sevdiğime, en değişik bulduğuma. Bunu ip tutacağı olarak yapmışlar ama bence delik delmeden içine de istediğinizi yerleştirerek kullanabilirsiniz.




Malzemeler şöyle: 

Kavanoz
Şarap mantarı 2
Delici alet
Makas
Maket Bıçağı
Yapıştırıcı
Boya
Silikon tabancası

Nasıl süsleyeceğinize bağlı olarak: 
Kalem
Keçe
Oynayan Gözler
Fırça
Akrilik Boya



Hazırsanız başlıyoruz.


Önce kavanoz kapağına ufak bir delik deliyoruz. Ve Şarap mantarını tam ortadan ikiye bölüyoruz.


Kavanozu veya kavanozları boyuyoruz istediğimiz renge ve kurumasını bekliyoruz ki en sıkıcı kısım bence hep bu oluyor.

Yukarıdaki resimdeki iki kavanozun iki ufak ayağı olacak şekilde mantarları kavanozlara silikon tabancası ile yapıştırıyoruz. Mantarları da iyice yapıştıktan sonra kavanozun rengine boyamak gerekiyor.



En zevkli kısmı başlıyor süsleme kısmı. İster yukarıdaki gibi isterseniz de yaratıcılığınızı kullanarak sülüyorsunuz kapakları. 


Kaş göz çizerek de kapakları süsleyebilirdiniz. Eğer tavşan yapacaksanız kulakları kapağın arkasına yapıştırıyorunuz.




İçine ipi koyup kapağa açtığınız delikten geçiriyorunuz veeee



Taaatammmm hazırlar artık. Çok mu çok tatlılar bence.

1 yorum:

SELİN YÜZBAŞ dedi ki...

Bayıldımm :)) İlk fırsatta deneyeceğim. Çok teşekkürler...