4.12.2012

Haftasonu Nasıl Geçer



Eğer bekarsan veya evlenip henüz çocuk sahibi olmadıysan haftasonların anlamı bambaşkadır. Misal uzun uzun uyursun, uzun uzun kahvaltı yaparsın günü planlamasan da olur. Erken kalkacaksan da bu kendi arzunla oluyordur ve yine kendin için birşey yapacaksındır. Kısacası kontrol sendedir günü istediğin gibi uzatabilirsin, kısaltabilirsin veya hiç yaşanmamış sayabilirsin.

Ama çocuk sahibi isen belki de en planlı olman gereken zaman hafsonlarıdır hele bir de çalışan anneysen. O kadar çok şeyi planlamalısındır ki Yapılacaklar Listene bir bakarsın "Aman Allahım bunların hepsini ben mi biz mi yapacağız" dersin. Uyku anlamında değişen hiçbirşey olmaz. Yine erken kalkarsın, uzun uzun kahvaltı mı o nasıl oluyordu ki :)

Aren hayatımıza katıldığından beri haftasonun anlam ve önemi elbette bizim için de değişti. Haftasonları onun etrafında döner oldu  hoş zaten o, hayatın da kendi etrafında döndüğünü sanmıyor mu? Çalışan annelerin çocukları için haftasonu daha da farklı çünkü onlar da farkında hafta içi en fazla 3-4 saat görebildiği annesi 24 saat yanında (yani bizim için böyle bugüne kadar haftasonu Areni hiç bırakmadık, tercih etmedik hafta içindeki açığı haftasonu kapadık)

Haftasonları neler yaptığımıza gelirsek; bebekle çocukla Alışveriş Merkezine yani AVM'ye asla gitmeyen ailelerden olmadık. Bence bu işin dengesi varsa AVM'ye gitmenin çok da çekinilecek birşey olduğunu düşünmüyorum. Evet AVM'ler yorucu evet AVM'lerdeki hava sirkulasyonu sağlıklı değil ama burası da Türkiye, İstanbul en güzel çocuk parklarının ormanların bile kenarından köşesinden yol geçiyor ve hava kirliliği her yerde... Aren hergün yağmur çamur demeden dışarı çıkan parka giden parka gidemezse apartmanımızın bahçesine inen toprakla buluşan kedi köpek kovalayan yoldan geçenlere laf atan bir çocuk, dolayısıyla AVM'ye gitmek konusunda katı olmadık. Gitme amacımız da AVM'nin adına yaraşır biçimde alışveriş için oluyor. Zaten erken kalkar yol alır misali o en kalabalık saatlerede kalmıyoruz. İşimizi görüp çıkıyoruz lakin aşağıdaki fotoğraftan da anlaşılacağı üzere bazen oldukça uzun vakit geçirmek zorunda kalıyoruz :)


Arabamı kendim iterim karışmayın bana!
AVM dışında her çocuk gibi Aren de parkta vakit geçirmeyi seviyor. 2-3 park var sevdiği evimize yakın oralara uğruyoruz hele bir de böyle kış vakityse ve kimse parka gitmeyi tercih etmediyse ve park Aren'e kaldıysa değmeyin keyfine. Defalarca kaydırağa çıkıp inmeler salıncak için sıra beklememeler.

Ellerimi bırakarak kayıyorum ki ben hihihiihihih :)
Kedi kovalamaca miyavvvv :)

Ve her haftasonuna mutlaka koymak istediğimiz faaliyetlere gelirsek; Aren'in o faaliyetten bu faaliyete koşan proje çocuklardan olmasını istemiyorum. Yüzmeden çıksın baskete oradan çıksın müziğe hadi oradan da çıksın bir de kurabiye kursuna gitsin istemiyorum. Ama her haftasonuna da bir faaliyet koymaya çalışıyorum onun eğlenebileceği zevk alabileceği ve elbette eğlenip zevk alırken gelişimine de katkıda bulunacak faaliyetler bugüne kadar katıldığımız her faaliyetin faydasını gördük. İşte katıldıklarımız , katılmayı planladıklarımız ve benim görüşlerim.

Aquababies: Daha önce Aquababies ile ilgili yazı yazmıştım. Bu programa bebek 1 aylıkken bile katılabiliyorsunuz. Amacı yüzme öğrenmesinden çok daha öte. Bize faydaları neler mi oldu? Suyu seven Aren elbette daha da çok sever hale geldi. Suyun içersinde nefesini tutmayı öğrendi. Her hafta gittiğimiz bu dersler sosyalliğinin artmasına yaradı. Daha da önemlisi her hafta benimle veya suya babası girdiyse yarımsaat bile olsa hiçbir dış etkenin (telefon,tuvalet, yemek vb) olmadığı bir ortamda kaliteli ve bize özel bir 30 dk geçirdi. Babies programından sonra bahar vakti Aren'le toddlers derslerine de gideceğiz.

MyGym: MyGym bebeklere yönelik jimlastik yapılan bir yer. Aren ne zaman gitsek çok eğlendi, derslere katılım göstermedi ki bu da çok doğal benim böyle bir beklentim olmadı zaten eğitmenlerinde söylediği uzunca bir süre gelince derslerle ilgilenmeye başlıyorlar. Orada diğer çocuklar eğitmenin gösterdiği hareketleri yaparken Aren bireysel takılmayı kendi ilgi alanına göre hareket etmeyi yeğledi ki bu benim çok hoşuma gitti 1 yaşındaki bir çocuktan disiplinli olmasını beklemiyorum keşfetmeye olan hevesi ve çabasını daha kaydadeğer ve yararlı buluyorum.


Gymboore, Miniaktivite, Happy Nest ve diğerleri:  Oyun gruplarını yarıyarıya faydalı ve gerekli görüyorum. Arenin etrafında kendi yaş grubuna ait çok fazla çocuk var. Yiğenleri toplasak bir oyun grubu çıkıyor ki zaten buna aile içinde de dikkat etmeye çalışıyor ve sık sık biraraya geliyoruz. Evet bir oyun grubu olmuyor başlarında biz varız ama ortamı yönetmiyoruz her çocuk kendi kendine takılıyor bazen birbirlerine de takıyorlar tabii bol bağırışmalı çığlıklı ve ağlamalı aile görüşmelerimiz oluyor herkes eminim eve döndüğünde bir daha töbe diyordur :) Bugüne kadar 1 kez Gymboore'ye gittik Aren o zaman çok küçüktü. Şimdilerde ise Mini Aktivitenin oyun gruplarına götürmeyi düşünüyorum. Evde yapığımız oyun gruplarından gözlemlediğim çocuklar birbirleriyle iletişim halinde değil gibi gözükselerde aslında iletişim kuruyorlar ve sosyalleşiyorlar. Ben müdahale eden bir anne modeli değilim ancak bir başkasına ciddi anlamda zarar vereceği zaman başkasına zarar vermene izin veremem Aren deyip müdahale ediyorum onun dışında birbirlerinden oyuncak kaptırmamayı paylaşmayı yeri geldiğinde yenik düşmeyi de öğrenmeliler işte oyun grupları bu anlamda oldukça yararlı.
Bizim en büyük şansımız yardımcımızın uzun yıllar anaokulu öğretmenliği yapmış olması ve apartmanımızla Aren'le arasında 3 ay olan bir başka bebeğin olması böylece mini oyun grubumuz bile var. Herşey bir yana bu tip aktiviteler ailelerin de sosyalleşmesine vesile oluyor. Bazen de annenin kenarda oturup poposunun az da olsa yer görmesine :)

Yamaha Class: Aren için planladığım aktivitelerden biri de Yamaha Class'a gitmek. Müziği her çocuk kadar seviyor ama diğer yazılarımda da söylediğim üzere müzik bizim hayatımızda çokca yok. Benim genlerimde olsa da hiç kabiliyetim kulağım ve ilgim yok. Babası ise bu konuda oldukça iyi hangimize çekti bilemiyoruz henüz. YamahaClass'a götürüp görmek istiyorum ilgisini. İlgilenirse ve kendini iyice ifade etmeye başladığında gitmeyi talep ederse seve seve götürürüm.

Bunların dışında haftasonları evde ailece vakit geçirmeyi mutfağı altına üstüne getirmeyi çok seviyoruz. Bir de son zamanlarda ailece saklambaç oynuyoruz. Aren bu oyuna her çocuk gibi bayılıyor. Sobe yapmayı bile öğrendi. O küçük popoyla duvara koşması yok mu arkasından koşup poposunu ısırarım var.

Sobeee Sobeee buldum seni anne :)




2 yorum:

Kuzununannesi dedi ki...

ay seker sey ne harıka bu aktıvıteler cok merak ettım postalrından sonra hemen google da gezecegım cok tesekkurler

Tuten dedi ki...

Sen de paylaş gidersen deneyimlerini