31.01.2011

Sataşmaca


Haftaya birilerine sataşarak başlıyorum :) Konumuz yemek blogları. Daha önce de söylediğim üzere, blog bir anlamda kişisel bir günlüktür zaten insanların da bu işi ticarete dökmesini ve "fazla" ciddiye almasına da anlam veremiyorum. Evet ne yapıyorsak en iyisini yapmak olsun hedefimiz ama abartmayalım yani blog yazarlığı altında başka amaçlar gütmeyi de doğru bulmuyorum. Ama dediğim gibi herkes günlüğüne istediğini yazmakta özgür.

Yemek bloglarına gelince, bazıları var ki beni benden alıyor gerçekten. Beni benden almasının iki farklı nedeni var. Öncelikle uyarlama deyince siz ne anlarsınız ben direkt tıpkı sözlük anlamında olduğu üzere, insanın kendi durumuna uygun hale getirdiği serbest çeviriyi anlarım. Bir takım oldukça popüler! yemek bloglarında uyarlama tarifler görüyoruz çok şükür ki hangi tariften uyarladıklarını belirtiyorlar; fakat tarifin aslında diyelim ki bitter çikolata kullanılmış olsun blog yazarı arkadaşımız alıyor bu bitter çikolata yerine beyaz çikolata kullanıyor ve yeni bir tarif yaratmış gibi yazıyor. Bu bana komik, saçma ve okuyucuyla ... geçmek gibi geliyor. Yahu şu tarifi gördüm türkçesi de şu siz isterseniz beyaz, sütlü çikolata kullanın de bitir yazını öyle değil mi?

Gelelim beni benden almasının birinci nedenine. Yahu bir tarif ki neredeyse gittim markete aldım dondurulmuş mantıyı tencereye 1 litre su koydum kaynattım süzdüm koyduğum tabağa üzerine de yoğurt döktüm kıvamında. Haa bir de mesela havuç doğranıyor sonra çok özgün! kimsenin düşünemediği birşey yapılıyor üzerine susam dökülüyor mesela oldu mu sana çok özgün! süper bir tarif. Bilmem şahsen ben yemek blogu yazıyor olsam havuç rendelemenin ve üzerine susam dökmenin tarifini vermeye utanırdım.

Gelelim ikinci nedenine. Bu tariflere harika, süper yazan insanları. Körler ile sağırların birbirini ağırladığı durumları hiç mi hiç anlamıyorum, gerçekten. Nasıl oluyorda biri çıkıp Kral çıplak diye bağırmıyor onu da anlamıyorum. Haa ben bunu birkaç kez yaptım baktım ki herkes baa saldırıyor vakit kaybedemem dedim körlerle sağırlar bloglarında birbirlerini ağırlamaya görsünler dedim ve kenara çekildim. Burası da benim özgür alanım öyle değil mi, buradan Kral Çıplak diye bağırırım ben de :)

Tabii tüm yemek blogları böyle değil. Çok severek takip ettiğim en basit yemeklere bile farklılık katabilen çok şey öğrendiğim yemek blogları da var.

Tüten ben
Ağzı dursa blogu durmayan

2 yorum:

Nur dedi ki...

bende yalnızcA davetli okuyuculara açık bloglara kızıyorummm. Madem kapatacaksın baştan niye herkes okuyabiliyor. Çok özelin varsa sadece kendine yazmak istiyorsan kimsenin haberi olmayan bir yer aç oraya ne istersen yaz.

Tuten dedi ki...

Katılıyorum Nur o da gıcık olduğum ayrı bir konu. Davetiye ister diyor bir de yahu neye kime ne için davetiye isteyeyim ben :)
Sen tatildesin sanırım ohh tadını çıkar