17.01.2011

5N 1K/ Doktor ama Hangi Doktor ve Niye, Niçin, Neden, Nasıl, Ne zaman?


(Araya haftasonu girince Pazartesileri 2 konu birden yazasım geliyor)

Merak etmekteyim bana ve benim çevremdekilere mi özel yoksa Türkiye'deki durum mu budur. Yurtdışında da böyle mi oluyor. Gerçekten kafamın içinde o kadar çok soru varki bu konuyla ilgili. Konu nedir diyeceksiniz.

Neden biz tek bir doktora gitmekle tatmin olmuyoruz. Neden 2. bir görüş ve hatta 3. bir görüş daha almak istiyoruz. Neden bu döngü bir kere başladı mı sonu gelmiyor.

Bilenler biliyor, bir düşük olayı yaşadım. Gittiğim doktor bilinen özel bir jinekoloji kliniğinin doktoru. Enerjisi de oldukça iyi biri. Ama düşük olayından sonra etrafımda istinasız herkes neden bir başkasına daha gitmediğimi sordu. Bir çok kişiden acaba bir başkasına daha gözüksen mi cümlesini duydum. Ve evet bingo! kafam karıştı. Acaba gözükmeli miydim? Sağlık öyle bir konu ki insanın içine kurt düşmeye görsün o kurt tahta kemirir misali insanın içini kemirmeye başlıyor. İnsan ya bir gün tuhhh bak ihmaliniz olmş keşke lafını duymak istemiyor. Vicdanı, mantığı, aklı, kalbi hepsinin arasında sıkışıp kalır yani ben kalıyorum.
Hele bir de özel sigortası olunca insanın para da cepten çıkmayınca daha çok aaa ama imkanın varken neden başka doktorlara da gözükmüyorsun ki lafını çok sık duyuyor.

Bana mı rastgeldi bilmiyorum. Ama benim hikayelerimde doktorların söyledikleri hiç birbirini tutmadı. Hayır efendim öyle değil böyle denildi. 1 görüş 2. bir görüşle çarpısınca 3. bir görüş daha almak durumunda hissediyor insan kendini, ben hissettim. Halbuki ne saçma hangisini hangi bilgi ile değerlendirecekse insan. Günün sonunda inanmak istediğimize inanmıyor muyuz? Aslında farkında olmasak da devreye hissettiklerimiz girmiyor mu? Yani aslında önsezilerimizle ilerliyoruz biraz da bize daha yakın söylemle.

Özetle, gerçekten karmaşık bir haldeyim. Kime niye neden nasıl ve ne zaman güveneceğimi bilemiyorum. Bilindik bir yol seçip Allah doğrusuyla karşılaştırsın diyorum çünkü bu konuda kendimi çok çaresiz hissediyorum.

Tüten ben
Çare-siz

2 yorum:

Nur dedi ki...

hayırlısı neyse o olur inşallah canım

Tuten dedi ki...

Teşekkürler Nur amin hepimiz için işallah