2.01.2014

Aren'le Hoşbeş II

Diyorum ki şu Aren'le hoşbeş yazılarına Eti Hoşbeş'i sponsor edeyim :) Keyifli olmaz mı ama oturur birlikte Hoşbeş yer Aren'i dinleriz :)




Bazen Aren'e birşeyler söylerken anlayıp anlamadığından emin olamıyorum; tepki vermiyor, cevap vermiyor. Cinsel İstismar eğitimlerine katıldıktan sonra Aren'e bol bol cinsel organının hatta bedeninin çok özel olduğunu pipisinin poposunun onun özel yerleri olduğunu o istemediği sürece kimsenin dokunamayacağını, biri dokunmak istersen istemiyorsa istemediğini söylemesini ve isterse bunu bana da söyleyebileceğini söyledim. Tabii bir de sürekli çıplak gezmek istediği için; aslında özel yerleri herkesin görmemesi gerektiğini bunun ona özel olduğunu, belli insanların görebileceğini bu nedenle de en azından iç çamaşırlarımızı giymemiz gerektiğini söyledim. Bu konuşmayı hemen hemen her tuvalet seansımızda her banyo sonrası yaptığımız halde anlayıp anlamadığını bilemiyordum. 

BURADAKİ KONUŞMA UYARI UZERİNE YAZIDAN ÇIKARILDI. UYARAN ARKADAŞIMA BİR KEZ DAHA TEŞEKKÜR EDERİM. ÇOCUĞUMUN MAHREMİNİN YAZILMIŞ OLMASI VE İLERİDE BUNU OKUYABİLECEK OLMASININ RAHATSIZ EDEBİLECEĞİ NEDENİYLE.  Özetle Aren mahremiyeti ve özel yerlerini öğrenmiş oldu, buna dair bir konuşmaydı




İki gün üstüste yaşanan bu olay Arenin ve aslında tüm çocukların söylediğimiz herşeyi bir şekilde kaydettiklerinin, belki de içlerinde değerlendirdiklerinin bir göstergesi. Pek sevindim özellikle bu konuyu içselleştirip, öğrendiği için. İçim daha rahat edecek artık, özel yerlerinin farkında ve herkesin dokunmaması gerektiğini biliyor. 


Aren'le beraber favori 2. oyunlarından birini oynuyoruz; Aren yere düşüyor sonra ben ambulans gelip ikimizi birden alıyor önce onu tabii. Hastaneye gidiyoruz, doktor bize bakıyor falan. 

Aren: Anne düş 

Ee tabii emir büyük yerden düşüyorum. 

 Ben: Aren hemen ambulans çağır çok acım var. 
Aren: bir bir iki bir biri ki annem düştüüüüüü

Ben: HÖNK! 

Aren: çabuk çabuk ambulans ambulans :)

İlkyardım eğitimi aldığımdan ve Aren ambulanslarla özel olarak ilgilendiğinden beri ona ambulans, itfaye ve polisin (gereksiz ama olsun) numaralarını söylüyorum. Bak ambulans için bir bir iki tuşlamak gerekiyor veya bir başkasına bir bir ikiyi arayın demen. Buna da pek oralı olmamış gibi gelmiştim; oysaki kaydetmiş resmen. Oyunlarsa sürekli birbir ikiyi arayın diyor :) Size de tavsiye ederim, çocuklarınızın kulağında bu önemli numaralar yer etsin. 


Arabada gidiyoruz;

Aren: Anne hırsızlar arabamı çalmış. 
Ben: Aaa inanmıyorum hangi arabanı, pusetten mi bahsediyorsun
Aren: Evet
Ben: Aa nereden çalmış. 
Aren: işte aşağıdan geliş girmiş çalmış 
Güray ve ben aramızda konuşuyoruz; olabilir mi yahu , puset apartmanda mıydı ki, Allah Allah böyle birşey olsaydı Aynur hanım söylemez miydiki?
Ben: Hay allah çok üzüldüm Aren. 

Üzerinden 5 dakika geçtikten sonra;

Aren: Anne hırsızlar arabamı geri getirmişler sonra. 
Ben: Yaaa
Aren: Sevindin mi Anne
Ben: Evet canım çok sevindim. 

Sanırım çok üzüldüm deyince içine dert oldu ve düşündü, sonrada bunu söylemeyi uygun gördü. 

Apartmandan çalışan şeyler olmuştu daha önce ve sanırım yanında konuşmuştuk; sonra o da öğrendiği ve duyduğu şeyleri bir cümle içinde kullanmayı uygun gördü :) 

Emin olmalıyız ki çocuklar herşeyi ve herşeyi kaydediyor ve hayal güçleri çok taze ve kullanmayı çok seviyorlar. 

Hiç yorum yok: