30.01.2014

Bir Yanım İster Bir Yanım Karşı Koyar



Gençlik yıllarının o dibinde dibine götüren aşk şarkısının bir gün gelip bambaşka bir nedenle bu yazıya konu olması; hayat işte her şey olabiliyor :) 

Bir yanımın istediği diğer yanımın karşı koyduğu konuya gelince pek tabii ki 2. çocuk konusu. Benim artık klişeleşmiş bir cümlem vardır: Ben hep 3 çocuk istedim diye başlar anne olmak için yaratıldığımı düşünürdüm ile biter.  Nasıl bir idealize ettiysem anneliği, hamileliğimle beraber bir sağ yanağımı bir sol yanağımı tokatlardan tokatlara uzattım. 

Şimdi bir yanım klişeleşmiş cümlenin ilk satırlarıyla boğuşurken, diğer bir yanım karşı koyuyor. Başka bir yanımda sınırları koyan sensin; yapamam edemem dersen bu senin gerçekliğin olur diyor. Ama şarkı da ne diyor: Gelme uzak dur korkuyorum çok! 

Evlat edinme konusu daimi gündememizde bak ondan hiç korkmuyorum aksine çok istiyorum ve olacağını biliyorum ama gel gör ki yeniden doğurmaktan korkuyorum; doğumun kendisinden korkmuyorum, korktuğum şeyler çok başka. Mesela evlat edinme konusunda çok cesurum o çocuğa bakma konusunda da ama kendi doğuracağım 2. çocuğa bakma konusunda cesur değilim. 

Aynı insandan bahsediyoruz farkında mısınız değil mi? Bunların hepsini düşünen aynı ruh ve beden! 

Bazen içimde doğmamış çocuğumun sesini duyuyorum, yok hayır şizofren falan değilim; gelmek istiyorum anne diyor, ben de: ılık rüzarlar misali sesin değdi tenime belki bin tane yanıp yanıp söndüm diyorum. Sonra tıpkı sizin bu satırları okurken saçmalama ne sesi duyması der gibi kendime saçmala diyorum. Ben konudan uzaklaşmak istedikçe konu beni içine çekiyor ki bunu zaten iyi bildiğim için sadece gülümsüyorum. 

Haa bir de içimde tik tak tiki tiki tak diye ses çıkaran bir saat var biolojik saat çalışıyor çalışıyor ve yine çalışıyor bak tekleyeceğim günler gelecek diyor bana; sonra çok ararsın bu sesi diyor; bazen kocamı görünce daha hızlı tiki tiki tiki takk tam zamanı hadi finfanfon diyor; kendi işine bakkkk diyorum ben işimi yapıyorum ya zaten diyor!








Hani bir filmde silah gözükürse mutlaka kullanılır ya ah işte bir laf edersen ve klişen olursa o laf senin yakanı bırakmıyor arkadaş; söylediklerinize dikkat ediniz demek istiyorum tekrardan!


Bu yazının bir girişi var gelişmesi yok bitişi hiç yok; beklemeye yani bir son sen en iyisi şarkı sözlerini mırıldan benimle git gençlik yıllarına:


karanlığın içinde
yandı gözbebeklerim
ilk önce gözlerini gördüm
ılık rüzgarlar misali sesin değdi tenime
belki bin defa yanıp yanıp söndüm
bir yanda sen, bir yanda tövbeler
serserim benim, deli dolu sevgilim
gelme uzak dur korkuyorum çok
çılgınlık bu halim yok




Hiç yorum yok: