14.08.2013

Önümüzdeki Tatillere Bakalım

Daha şu yaz tatilide ne yapacağımıza karar vermeden Kurban Bayramı programımızı ve hatta 2014 yaz tatili planımızı yapmıştık. İnanmıyorsun değil mi sevgili okur vallahi ben de inanamıyorum :) Hayır ne cesaret değil mi? Daha yaz tatile gitmemişiz, uçak yolcuğu nasıl geçecek hiçbir fikrimiz yok, 2 yaş krizleri en uç noktada yaşayan bir çocuğumuz var ve biz Avrupa sehayati planlıyoruz; dahası planlamakla kalmayıp, uçak biletlerimizi alıp, otel paralarımızı ödüyoruz.

Hayatım boyunca hiç bu kadar uzun vadeli tatil planı yapmadım; tatillerimi ve tatillerimizi en fazla 1 ay öncesinden planladık. Hangi cesaretle ve aymazlıkla bu işe giriştiğimizi hiç bilemiyorum.

Kurban bayramını planlarken pek heyecanlı ve pek motiveydik. Nereye mi gidiyoruz?  Belçika-Amsterdam'a. Üsteki Belçikadan Brugge ve Ghent'e geçeceğiz, 1 gece Brugge kalacağız, kaç gün mü tam 9 gün. Uçak kaç saat mi sürüyor tam 3 saat fazlası var eksiği yok! Yazın bile soğuk sayılabilecek bu ülkeleri seçerken aklımız neredeysdi karı-koca inanın bilmiyorum. Son 10 yılın ortalamasına baktımda, hem Brüksel hem Amsterdam Ekim ayında en en en yüksek 17 dereceki eminim 10 yıl içersinde 1-2 kez bu dereceyi görmüşlerdir. Genel olarak 8-9 derece. Güyünmekten nefret eden, pusette oturmayan, artık slingte durmayan bir çocukla nasıl böyle bir işe giriştik hiç mi hiç bilemiyorum.

2014 yaz planımıza gelince; maaile tam 12 kişi ve 12 gün boyunca Fransız Riveriası ve Kuzey İtalya seyatahi yapacağız. (Marsilya, Touloni Cannes,Nice,Monoco,San Remo, Genova, Portofino, Cinqueterre) tüm bu şehirlerde 1 veya 2 gece kalacağız. Tur rehberimiz daha önce bir kaç kez hepsine gitmiş ve iyi bilen babam. Babam da öyledir ki çocuk moçuk takmaz bol yürüyüşlü, bol gezmeli bir plan hazırlar. Ayrıca sadece Aren yok 2 çocuk daha var. Tatile mi gidiyoruz yoksa belamızı mı arıyoruz gerçekten bilemiyorum. Bu kararı nasıl aldık, aklımız neredeydi onu da bilemiyorum.

Bir ara şöyle demiştik birbirimize; yahu bizim Avrupalı ailelerden ne farkımız var, bak hepsine çocuklarını alıp dünyayı dolaşıyorlar. Çok farkımız var halbuki :) 2 yaş çocuğu ile bu işlere girişmek delilik, ve bakalım biz bu deli işinin üstesinden nasıl geleceğiz.

Bodrum'dan dönerken Güray'a bizim Belçika uçak  biletleri iade edibilen bilet miydi diye sordum :) O da cevaben Aren'inkini iade edebiliriz sadece dedi :) Otelleri ödemiştik di mi dedim, evet dedi :) Hımm ne kadar zarara gireriz mesela birşey olsa dedim, mesela birşey olsa derken dedi :) Zararımız çok olur ama Aren'i bırakabiliriz dedi :) Hımm tamam o zaman dua etmeye başlayım dedim.

Yaz tatilimizi ve Aren'in 2 yaş krizlerine şahit olan ailelerimiz 2014 yaz tatili için ödeme yaptıkları halde aslında çok uzun vade ee biz yaşlıyız falan demeye başladılar :) Cesaret edemiyorlar tabii, onlar da bir deli işine adım attıklarını farkettiler.

3 saat uçak yolculuğu Bodrum dönüşü yaşadıklarımızdan sonra beni çok korkutuyor; vallahi yanıma çikolata, şeker, ipad hepsini alacağım. Hoş hiçbiri Aren'i oyalacak cinsten değil, napacağımı hiç bilmiyorum. Tüm blogları ve tüm çocuklarla seyahat etmenin püf noktaları sitelerini okuyorum, notlar alıyorum; lakin yine de kalbimin atış hızını normale düşüremiyorum. Bakınız böyle bir blog yazan bile var: http://flyingwithchildren.blogspot.com/.Uçak için diğer planlarım şöyle; Aren'i hosteslere teslim etmek ve alın eti sizin kemiği benim demek :) Tuvalete kapanıp sifon ve suyla oynamak :)

Pusetini götüreceğiz, slingi yanıma alacağım ama hepsinin hamallık olacağını biliyorum.

Daha önce 2 yaş çocuğu ile Avrupa seyahati yapmış olan varsa uçuş olsun, gezmek olsun tavsiyelerini, önerilerini zevkle dinlerim. Yanlız çocuk var çocuk var bizimki biraz Chuckie modeli onu hesaba katarak tavsiylerde bulunun lütfen.