18.01.2013

Şekerin Faydaları



Bu yazının başlığını görüp deli olduğumu ve hatta cahil olduğumu düşünecek ne çok insan vardır kimbilir. Ve bir çok insan deli bu ya şekerin faydası mı olurmuş diyerek yazıyı okumayacaktır bile. İşte önyargının en güzel örneklerinden biri de bu :) Şayet siz bu satıra geldiyseniz önyargıları fazla olmayan birisiniz demektir, ne güzel. Merak ediyorsunuz demektir ki merakın böylesi çok iyi bence.Veya mesela ben bu başlığı görmüş olsaydım; biliyordum biliyordum çok sevdiğim birşeyin bir yararı olduğunu biliyordum diyerek sevindirik olmuş ve heyecanla yazıyı açmış, okuyunca az biraz hayal kırıklığına uğrardım. Sizin bünyenizde de aynı etkiyi yarattıysam üzgünüm.

Şekerin ciddi zararları olduğunu vücuda girince nasıl da hücreleri yiyip bitirdiğini açıkcası bebeğim olana kadar bu denli bilmiyor ve önemsemiyordum. Evet şekerin tıpkı diğer tadı harika olan şeyler gibi yasaklılar listesinde olduğunu bilirdim, evet pek bir yararı olmadığını da. Şekeri çay, kahve ve benzerlerinde sevmem, üzerine şeker serpilmiş hiçbir şeyi sevmem. Pastayla aram hiç yoktur. Ama şekerleme, kek, kurabiye gibi şeylere bayılırım. 15 aylık oğlum henüz şekerle hiç tanışmadı diyebilirim. Beni en sinirlendiren şeylerden biri doktor ofislerinde şekerin olabilecek en kötü haliyle topitop gibi lolipopların çocukların eline tutuşturulmasıdır. Bir doktor, bir çocuk doktoru bunu yapıyorsa konuyla pek ilgisi olmayan annenin veya anneanne ve babaannelerin bunu yapmasına şaşırmıyorum.

Neyse biz konumuza geri dönelim. Bu yazıyı gördüğümde de bana çok ilginç geldi, faydalanabileceğimizi düşünüp paylaşmak istedim. İtiraf edeyim başlığı bir köşe yazarı edasıyla ilgi çeksin diye  "Şekerin Faydaları" olarak koydum :) Aslında Şekerin 20 Farklı Kullanımı olmalıydı ;) eee ne de olsa serde dergicilik var, 5 yıl editör yardımcılığı ve derginin çeşitli departmanlarında çalışmış biri olarak başlık atmakta üstüme yoktur ;) (Mütevazilikten nasibini almamış diyorsanız çok ayıp ama çok ayıp :))

Yazı bir çeviri yazısıdır. Çeviri ise apayrı bir alan, çevirimi beğenmiyorsanız haklı olabilirsiniz, affola (bakın arada mütavize olabiliyorum :))

ŞEKERİN 20 FARKLI KULLANIMI


1. Bebeğinizi Yatıştırın

Açıkcası bu ilk madde beni çok şaşırttı; sen de mi Brütüs dedim. Nasıl ya nasıl olabilir ki dedim.

Benim için tartışmalı bir konu ama olduğu gibi bıraktım. Güvenilir olarak bilenen  Pediatrics
Amerikan Pediatri Derneği tarafından yapılan bir araştırma göstermiş ki (Pediatrics'in üzerine tıklayarak makalenin tamamına ulaşabilirsiniz) 

Aşı öncesi 1-4 oranında şekerli su verilen bebekler, direkt ağız yoluyla veya emziğin üzerine, daha az acı çekiyorlarmış ve aşının yaratabileceği psikolojik ve fiziksel etkilerden daha az etkileniyorlarmış. 

Elbetteki ben makalenin tamamını okudum. 18-36 ay arası için diyor. Aman sakın yeni doğmuş bebeğinize uygulamayayın ki bizim anneannelerimizin babaannelerimizin sıklıkla uyguladığı birşeydir bu bebeğe şekerli su vermek demek bir nedeni varmış öyle değil mi?

2. Yarayı İyileştirin

Yaranın üzerine bir tutam şeker serperek yaranızı iyileştirebilirsiniz: Masal mı, gerçek mi? Yine yapılan bir çalışma (çalışmanın üzerini tıklayarak makalenin tamamına ulaşabilirsiniz) göstermiş ki yaranın üzerine bir tutam şeker serpmek hem bakterileri öldürüyormuş hem de acıyı azaltıyormuş. Zimbawe'de şeker bir tedavi aracı olarak kullanıyormuş. Bu makale de oldukça ilginç okumanızı tavsiye ederim. 


3. Yanan Damağınızı Yatıştırın

Bakın bu bana çok ilginç geldi; şekeri direkt yemeği sevmediğim halde ilk fırsatta deneyeceğim 
çünkü başıma sıklıkla gelen bir durum. Sıcak kahveden, çaydan veya başka birşeyden diliniz, damağınız yandığında bir tutam şeker yemek veya kesme şekeri damağınıza dayamak acıyı direkt dindirirmiş. 

4. Baharattan Yanan Ağız

Diyelim ki çok acı birşey yediniz hemen üzerine asitli birşeyler yemek veya süt içmek acıyı hafifletirmiş ama bir tutam şeker hepsinden daha iyi sonuç veriyormuş 

5&6&7. Kese Yapın

Şeker muhteşem bir kese aracı. Hadi bilinen adıyla söyleyelim Body Scrub şekerim, dünya para vermeyin evde yapın. Üç yemek kaşığı şekeri biraz zeytinyağı ile karıştırın, koyu bir kıvama getirin, isterseniz içine biraz da vanilya yağı koyun mis koksun diye sonra bunu cildinize uygulayın ve yıkayın. Yumuşacık bir cildiniz olacağını göreceksiniz. 
Evde artık yenilmeyecek kıvamda olan muzu da bu karışma ekleyebilirsiniz.

Yumuşacık dudaklarınızın olmasını istiyorsanız; yine zeytinyağı ile şekeri karıştırıyorsunuz isterseniz içine biraz nane aroması veya vanilya koyup dudaklarınıza bununla masaj yapıp yıkıyorsunuz. Yumuşacık dudaklarınız ve öpüşünüz oluyor. Denemeye değer öyle değil mi?



8. Kalıcı Ruj

Çıkmayan rujum yok diye üzülmeyin sakın olur mu :) Yeni sürülmüş rujunuzun üzerine bir parça şeker serpin sonra dudaklarınızın üzerinde dilinizi gezdirin aman bu işlemi yaparken yanlız olun yoksa çok sexi gözüküyorsunuz :) Ve işte kalıcı rujunuz hazır, rujunuzun çok daha uzun süre dayandığını göreceksiniz. 


9. Tertemiz Eller 

Eliniz çok kirlendiğinde örneğin yağlıboya ve başka çıkması zor birşeyle sabunla birlikte elinize biraz şeker almak oldukça hızlı bir şekilde elinizin temizlenmesine yardımcı olacaktır. Aynı zamanda yumuşacık eller için aynı miktarda şeker ve zeytinyağı ile ellerinizi ovar ve durularsanız, elleriniz yumuşacık olacak. 


10&11. Çiçeklerinizi Besleyin &Bahçenizi Koruyun

Uzun ömürlü çiçekler için; 3 çay kaşığı şeker ve 2 yemek kaşığı sirkeyi ılık suda karıştırıp çiçeklerinize döküyorsunuz. Şeker çiçeği besliyor, sirke ise çiçeğe zarar veren bakterilerin büyümesine engel oluyor

Eğer bir bahçeniz varsa ve çiçek yetiştiriyorsanız bitkilerin, çiçeklerin olduğu yere şeker serpmek ki 5 kg'dan bahsedilmiş; bitkilere zarar veren solucanlara ve zararlı bakterilere engel oluyormuş



12 &13.Arı ve Sineklere Tuzak Kurun 

Çok basit bir şerbet yapın. Kaynayan suya şeker atın ve bunu bir kavanoza koyun. Böylece sinekler ve arılar sizin değil o kavanozun etrafına toplanacak.Sineklerle mücadelede bu şerbetin içersine bal katıp sonra bu karışımı şeritler halinde kesilmiş bir beze veya herhangi bir şeye döktüğünüzde sinekler hoop onun üzerine yapışırmış. Yani bu iğrenç olabilir ama yemeğin içine düşmüş bir sinek daha iğrençtir demiş yazan, haksız da sayılmaz öyle değil mi? :)


14. Hamaböceklerine Ölüm

Ben aslında hayvanların öldürülmesine karşıyım ama kimdi o Leman Sam'dı değil mi, farelerle falan konuşan hehh o kıvamda da olamam açıkcası. Hamaböceğinin de ne denli iğrenç olduğunu biliyoruz. Bunun için modern dünyanın harika çözümleri var elbet ama bu da bir alternatif olarak bilgi dağarcığımızda dursun derim: Eşit miktarda şekerle kabartma tozunu olduğu yere koyuyoruz. Şeker ilgileri çekiyormuş, kabartma tozu da onları mahvediyormuş. 



15.Kelebekleri Besleyin

Aramızda kelebek besleyen olduğunu sanmıyorum. Yine de ilginçmiş, duymak isterim diyen varsa yazının altına yorum bıraksın, yazacağım. 

16.Öğütücü Temizleme

Aslında bu kahve ve baharat öğütücüleri için yazılmış. Benim evimde yok ama ya birgün olursa bilmekte fayda var. Şeker kalıntıları temizlemek için süper bir yöntemmiş. bu tip öğütücülerin içine bir parça şeker koyup 2-3 dakika makinayı çalıştırınca ve üzerine güzelce durulayınca pırıl pırıl oluyormuş. 


 17. Çimen Lekelerine Son!

Bu madde bana o meşhur reklamı hatırlattı. Kaçımızın çocuğunun veya kendimizin kıyafetlerinde çimen lekesi var ki. Bizim üllkemizde çimenlere basmak yasaktır, anneler de çimen lekesini hiç sevmez :). Sıcak suyun içine fazla miktardsa hamur kıvamına gelecek şekilde aslında hamur değil diş macunu diyelim şeker katılıp çimen lekeli kıyafetin üzerine 
bırakıp 1 saat beklettikten sonra her zamanki gibi yıkarsanız lekeden eser kalmayacakmış. Kıayfetlerinizi korumuş da olursunuz böylece ;) Denemesi bedava haaanımmmm :)


18&19. Taptaze Kekler, Kurabiyeler 

Eğer kekinizi sakladığınız kabın içersine birkaç adet küp şeker koyarsanız kekinizin tazeliğini daha uzun süre koruduğunu göreceksiniz. Aynı şey kurabiyeler için de geçerliymiş.


20. Peynirleriniz Küflenmesin

Peynirinizin küflenmesini engellemek için saklarken içine bir kaç tane küp şeker koymak 
küflenmeyi engellermiş. 


İşte böyle, belki ooo bunların hepsini biliyordum diyebilirsiniz. Ben bilmiyordum. Bilmemek değil, öğrenmemek ayıp hem tamam mıııı :)







11 yorum:

Falname dedi ki...

Çok süpermiş gerçekten! Ve yine çok güldüm okurken, hele şu "aman bu işlemi yaparken yanlız olun yoksa çok sexi gözüküyorsunuz :)" bölümüne bittim.

Böyle ilginç bilgileri çok severim ^_^

DECO☆deniquo dedi ki...

ben ben ben ben! kelebekler nasıl besleniyor? belki penceremin önüne koyarım kelebekleri çeker, pamuk prenses tadında bir yaşam sürerim fena mı? :)

hangi dergi bu arada, ilgimi çekti çok ^^


http://www.decodeniquo.blogspot.com

Tuten dedi ki...

Çok teşekkür ederim. Ben de severim elbet birgün işimize yarar ayrıca ;)

Tuten dedi ki...

Yabancı bir yayında çıktı benim karşıma. Aşağıya olduğu gibi kopyalıyorum. . Ne güzel olur yaparsan paylaş benimle lütfen. Tükçesine ihtiyacın varsa söyle çevireceğim.


Matthew Tekulsky, author of “The Butterfly Garden“ (Harvard Common Press, 1985), recommends this formula for feeding butterflies.

1 pound sugar
1 or 2 cans stale beer
3 mashed overripe banana
1 cup of molasses or syrup
1 cup of fruit juice
1 shot of rum
Mix all the ingredients well and paint the mixture on trees, fence posts, rocks, or stumps — or simply soak a sponge in the mixture and hang it from a tree limb.

DECO☆deniquo dedi ki...

süngere emdirmek daha temiz çözüm olabilir, zira başka böcü-börtüyü de çekerse kaldırıp atması kolay olur. teşekkür ederim :)

Falname dedi ki...

Tabii ;)

Bal Yanağın Hikayesi dedi ki...

İşte biliyordum bir faydası olmalıydıııı..
Yaşasın şeker yemek :)))

Tuten dedi ki...

Yemesek daha iyi de işte meret çok şeker :)

Adsız dedi ki...

Undeniably belieνe that ωhich уou ѕаiԁ.
Your fаνоrіte justifiсation seemеd to be οn the
net the ѕimplest thing to be awaгe of.

I ѕay to you, I ԁеfinitеly get annoyed while pеople think about
ωorries that thеy јust don't know about. You managed to hit the nail upon the top and defined out the whole thing without having side-effects , people can take a signal. Will likely be back to get more. Thanks

Look into my web page: cure hemorrhoids

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

What's up to every , because I am really eager of reading this website's рoѕt tο bе updated on
a rеgulаг basis. It containѕ faѕtidiouѕ mateгial.


My ѕite ejakulation verhindern