17.01.2013

Bunu Biliyor muydunuz? Aslında Canınız Ne Çekiyor

Bana çok ilginç geldi sizlerle de paylaşmak istedim. Bir parça çikolata için ölüp biterken aslında vücudunuzun ihtiyacı olanın bir kaç adet badem olması. Hoş canım deli gibi çikolata yemek istersen birkaç adet badem beni tatmin etmez ama olsun acil durumlarda işe yaracaksa ne güzel. 

Bakın listede başka neler neler var;

Canınınız şeker çekiyorsa: Aslında ihtiyacınız olan şey Krom, Fosfor,Sülfür ve bu ihtiyacınızı brokoli, üzüm, tavuki taze meyve, ıspanak ve tatlı patates gibi sebze&meyvelerden karşılayabiliyorsunuz. Yani şimdi ıspanak yemeğinin üzerine ağzımıza bir tane Tofita atamaz mıyız olmaz mı :)

Canınız ekmek çekiyorsa: Aslında ihtiyacınız olan yüksek proteinli besinlermiş. Bunun içinde fındık, et ve balık yiyebilirmişsiniz. Hımmm ekmek ve fındık aynı cümlede geçince benim aklıma Nutella geliyor o n'olucak:)

Canınınz Lays yani patates cipsi çekiyorsa: Valla gidip marketten alıp yiyorsunuz :):):). Aslında ihtiyacınız olan Kalsiyummuş. Susam, yine Brokoli, yeşillikler, peynir yiyormuşsunuz. 

Canınız Starbucks Kahvesi gibi Kahve çekiyorsa: Neden içmiyoruz onu anlamadım ama yine de bakalım; Fosfor Sülfür ve Demir ihtiyacınız var demekmiş. Bunun içinde uzun listeden seçtikleri, tavuk, balık,sebze, soğan, sarmısak falan yiyecekmişsiniz. Ay içerim kahvemi ya ben!

Canınız Alkol ve Esrar çekiyorsa: Alkolü anladım da ay canım bir esrar çekti bir esrar diyen var mı yahu :) Aslında ihtiyacınız olan şey, Protein, Glukoz, Potasyum, Kalsiyum,Yulaf'mış. Ay çok protein'e ihtiyacım var bana çabuk Maruhana bulun :)) Bu ihtiyacınızı karşılamak için ise; Yuılaf ezmesi, zeytin, et, yeşillik,peynir, fındık yiyoruz. 

Canınız Kola çekerse: Bence çekmesin ben bırakalı 1 yıldan fazla oldu hiç eksikliğini hissetmiyorum. Bu da Kalsiyum ihtiyacınız var demekmiş. Peynir, susam (susam ihtiyacımızı simitle karşılasak olur mu acep :))yeşillik yiyoruz. 

Canınız Tuzlu yiyecekler çekerse: Klorür ihtiyacınız var demekmiş. Hemen o krakeri elinizden bırakıyorsunuz ve gidip çiğ keçi sütü, deniz tuzu ve balık alıyorsunuz. 

Canınız Sigara Çekerse: Canınız bunu da hiç çekmesin. Ama eğer sigara sigara diye yanıp tutuşuyorsanız ya tiriyakisinizdir ya da işte Silisyum ve Tirozin'e ihtiyacınız var demekmiş. Her ikisi de nedir ben bilemedim. Kırmızı ve yeşil  meyveler, sebze, fındık, çekirdek, C vitamini, portakal yemeliymişsiniz. 


Regly oldunuz: Valla ne yeseniz ne içseniz fayda etmez ben biliyorum ama yine de o dönemde vücudun Çinko'ya ihtiyacı varmış. Kırmızı et, sebze, balık ve kök sebzeleri yemek gerekiyormuş

İştah Eksikliği: Ahhh ahhh bunun bende olmasını ne çok isterdim. Ayol iştahı kapalı insan yer mi zaten şunu yiyin bunu yiyin demişler. Vitamin B1, B3,Magnezum, Klorür eksikliğine delaletmiş. İlginç birşey bulamadım işte yukarıda sürekli yazdıklarıma ek olaraki ceviz, ananas, yine keçi sütü, böbrek var. 

Aşırı Yemek İsteği: Hehh bak işte bu ben. Neyim eksik acaba, ben biliyordum ama var birşeyler yoksa neden ben sürekli birşeyler yemek istiyeyim değil mi :)Silisyum Tirozin, Triptopan eksikliği var demekmiş. Modifiye ve nişastalı ürünlerden uzak durulacakmış eehhh durabilsem zaten sorun bitecek ve işte sağlıklı beslenilecek. 

6 yorum:

Onlineanne dedi ki...

Ne güzelmiş cidden çok faydalı buldum listeyi. Çıktısını poster boyutunda alıp buzdolabına asmaya karar verdim. Çikolata, cips göz dönmüşlüğüyle mutfağa taarruza geçtiğimde umarım gözüme takılır.

Unknown dedi ki...

Tütenim yazıyı çok beğendim çok güzel ama anlamadığım bir yer var iştahsızlık demiş o ne ola ki hahahah :)))))))

Falname dedi ki...

"Ay çok protein'e ihtiyacım var bana çabuk Maruhana bulun" çok komikmiş ama ya! :)))

Bir de şu ekteki listeyi azıcık daha büyük görebilseydik.. Ama çok güzel olmuş, eline sağlık ;)

Tuten dedi ki...

Çok teşekkür ederim; aynı şeyi ben de düşündüm çıktısına arada bakmak belki işe yarar kriz anlarında :)

Tuten dedi ki...

hahahaha tatlım demek ki bizde vitamin eksikliği yok sevinelim :)

Tuten dedi ki...

İnanki büyütüp koymayı nedenim ııhhh sistem izin vermedi üzgünüm :(