30.01.2013

Her Eve Lazım-Uçucu Yağlar II



Geçen hafta uçuçu yağlarla ilgili bir yazı yazmışım; Çarşamba günleri de böyle yazılara yer ayırabileceğimi söylemiştim. Bu dizinin 2. yazısı, her evde bulunması gereken uçuçu yağlar ve kullanım alanları üzerine.

Bu yazıya başlamadan önce aklıma geldi; çok uzun zaman önce çok kısa bir süre piyasanın iyi bilinen bir şirketinde Pazarlama Müdürü olarak çalışmıştım. Uçuçu yağlar ve baharat üretiyorlardı. Yetiştirilmek üzere işe alınmıştım; dolayısıyla üretimin her aşamasını öğrenmeye çalışıyordum. Fabrikada işçilerle beraber yağları şişeler, bitkileri poşetlerdim. Yağlar galonlara gelip şişelere ayrıştırılırdı. Piyasa araştırması için Kapalıçarşıdaki dükkana gidip anket yapmış, gelenlerle konuşmuştum. Şaşırmıştım o zaman. Bir çok insan gelip bu yağlardan alıyor, tarifler veriyor ve faydalarından bahsediyordu. Diyeceğim o ki, bu işin meraklısı çok. Yağ almak hatta bilgilenmek istiyorsanız Kapalıçarşıya gidin derim. Böyle şeylerle ilgili bilgiyi en çok hayatın içinden, deneyimlerden elde edebiliyor insan.


1- Lavanta Yağı: Lavanta yağının tüm dünyada vücudu dengede tutmak için kullanıldığını bilinmekte. Yanıkları ve böcek ısırıklarını hafifletmekte oldukça faydalı. Uyku için de oldukça yararlı. Birçoğunuz biliyordur; Johson'ın Lavantalı bebek yağı ve şampuanı var; üzerinde de uykuya yardımcı olduğu kanıtlanmıştır yazıyor. Bence bunu kullanmaya gerek yok. Bir kaç damla lavanta yağını yatağın bir kenarına damlatmak, odaya kokunun yayılmasını sağlamak faydalı olacaktır. Aynı zamanda diş çıkarma döneminde bebeğinizin dişetine uygulamakta acıyı hafifletirmiş (ama bence UYGULAMAYIN, hele bu yazıyı refere alıp hiç uygulamayın. Uygulayacaksanız da sorumlusu kendiniz olun )

2- Limon Yağı: Gün içinde içtiğiniz suya bir damla limon yağı damlatmak vücudunuzu alkalize etmeye yarıyor. Vücuttaki asit/alkali dengesi iyileştiğinde, vüdunuzun hastalıklarla savaşması da kolaylaşıyor. Alkali diyeti diye bir diyette var biliyorsunuzdur. Aynı zamanda ev temizliğinde de önemli bir yeri var. Aromaterapide kullanığında da iyileşmeye ve fiziksel enerjinin artmasına yardımcı oluyor. 

3- Nane Yağı: Alnı ve omurgayı nane yağı ile ovmak ateşin düşmesine yardımcı oluyor. (Bebeğinizin ateşi olduğunuda bunu UYGULAMAYIN. Uygulayacaksanız da sorumluluk tamamen size aittir) Yazları da ayağınızın altına damlatacağınız 1-2 damla Nane yağı ayaklarınızın serin kalmasına yardımcı olur. Nane aramoasının hafızayı güçlendirdiği ve insanı ayık tuttuğu da bilinmekte. Boşuna değil yani sınavlarda nane şekeri yenmesi. Ama bence nane şekerinin hiçbir esprisi yok. Bunun yerine taze nane yemek, gerçek nane yağını koklamak çok daha fazla işe yarayacaktır. 

4- Çay Çiçeği Yağı: Ben bu yağı ilk kez duydum. Araştırdım, Türkiye bulması kolay. antibakteriyal,antiseptik, antiviral ve antifungal bir yağmış. Atlet ayağı denilen yani açıkcası ayaklar koktuğunda ayağın altına uygulandığında iyi geliyormuş. Anti bakteriyel olduğu için de sivilce tedavisinde oldukça etkiliymiş. Body Shop'un bir ürünü vardır sanırım içinde bu var ve sivilce için kullanıyor; demek ki onu almaya gerek yok :) Evde olması lazım mı bilemedim, şahsen benim evde bulunduracağım 10 yağdan biri olmayabilir :)

5- Kekik otu Yağı: Antiparasatik bir yağmış (ne demek olduğunu bilmiyorum). Kepek sorunu için herhangi bir şampuanın içine 6-7 damla damlatmak sorunuın ortadan kalkmasına tamamen yardımcı oluyormuş. Bu yağı kullanırken mutlaka seyreltmek gerekiyor, yoksa cildi yakabilir. Seyretlme işlemi başka bir yap örneğin ve en iyisi zeytinyağı ile yapılması.

6- Buhur (Günlük)  Yağı:  Diğer bir adı Sığla yağı. Ben bunu da ilk kez duydum. Oldukça yararlı bir yağmış. Türkiye'de bulunabiliyor; araştırmalar kanserli hücreleri bile öldürdüğünü görmüş. İyileşme hızını inanılmaz arttırıyormuş. Ne zaman ihtiyaç duyarsanız kullanın diyorlar. Herşeye iyi gelebilirmiş. Aktara danışmakta fayda var bence. 

7- Acı Elma Yağı: Bir diğer adıyla adaçayı yağı. Bunu referans aldığım yazı yazmamış; ben yazıyorum. İnternet anneleri de iyi bilir bunu. Bu yağ düşme, çarpma gibi durumlarda o bölgeye sürüldüğünde morluğu, çürümeyi engelliyor. Kokusu oldukça keskin ve sanırım seyrelterek kullanmak en iyisi.

Bir de yazıda bolca karışım yağlardan örnek verilmiş. Ben bunlardan sadece birini  yazacağım; çünkü ölçüleri yok olsa dahi çok doğru bulmuyorum. Yazının başında belirttiğim üzere, en iyisi hayatın içinde olup bunları öğrenmek. Güvenilir bir aktar bulun ve kendinizi aktarınıza teslim edin. 


8- On Guard: Bu karışım yağın adını olduğu gibi bıraktım. Önlem olarak kullanılan bir karışım. İçinde yabani portakal,karanfil,tarçın çubuğu,okaliptüs ve biberiye var. Özellikle kış mevsiminde soğuk algınlığından ve gripten korunmak için evinizde bu karışım olması mikropların kırılmasına yardımcı oluyor. Sıcak suyun içine hepsinden 5'er damla damlatarak eve kokunun yayılmasını sağlayabilirsiniz. Bu karışı suyla seyrelterek mutfak ve banyo temizliğinde kullanabilirsiniz. 

3 yorum:

hanife dedi ki...

ne kadar çok yağ çeşidi varmış...Takipteyim selamlar

ÇokBilmiş dedi ki...

Yaziya bayikdim. Ellerine saglik....

Adsız dedi ki...

Lavanta yağının özellikle erkek çocuklarda hormonal sorunlara yol açabileceğini duymuştum, aklınızda olsun diye belirtmek istedim:) Sevgiler