15.08.2014

İstinye Park Rezilliği- AVM Terörleri

Buna İstinye Park rezilliğimi denir yoksa daha geniş olarak Türkiye rezilliği mi nedir emin değilim. Tek bildiğim bu ülkenin yaşanılamaz olduğu! 

Bugün ne öğrendim 5188 özel Güvenlik Kanunu neticesinde güvenlik diye tabir edilip çoğunlukla güvenlik sağlamak dışında her işe yarayan zat'ların sizi tehtit edebileceğini, gerekirse tabii buradaki konu kime neye ve nasıl gerektiği ama bu soruların elbette hiçbir önemi yok silahını kullanabildiği; ölürsen bok yoluna giden niyazi ölmezsen mağdur değil suçlu olabileceğini öğrendim! Kanunlarımız, yasalarımız bu ülkede insanı korumak üzerine değil, insan öldürmek üzerine bu son 2-3 yıldır daha net görüyoruz öyle değil mi? 

Gelelim olaya; Maslakta çalışıyorum, İstinye Park'a oldukça yakınım, bugün de işim olduğu için gitmem gerekiyordu; İstinye Park'a gidenler bilirler, bir avm'ye mi giriş yapıyorsunuz yoksa hava alanıma mı belli değildir. Güvenlik görevlileri CIA ajanı sanar kendilerini; tek tek geçelim lütfen sesleri yükselir, ay Allah korusun 2 kişi geçmeye kalkarsanız hemen tüm geçişleri durdururlar ve tekrardan geçmeniz salık verilir. Siz şimdi bunun güvenli sanıyor olabilirsiniz öyle değil mi? Sonuçta güvenliğimiz için yapıyorlar!

Peki biliyor musunuz ki ruhsatlı bir silahınız var ise AVM'ye ki ruhsatı sorulmuyor bu da kesin rahatlıkla girebilirsiniz; haa bir de magazin sayfalarına çıkmanız yeterlidir. Sıklıkla İstinye parka gittiğim için hemen hemen her zamanda magazin sayfalarını süsleyen hanımefendi! ve beyefendiler! orada olduğu için görürsünüz; cep telefonlarıyla konuşarak hiç aranmadan içeri girerler! hatta buyur edilirler! Tabii ama onların o pahalı çantalarının içinde hiçbir şey olamaz.! Onlar Türkiyenin var ettiği ünlü insanlardır! Belinde silah girer ama o zenginliğinin göstergesidir neden çekip vursunki seni öyle değil mi??? Yani haklılar ama değil mi sen girip 100 TL alışveriş yapıyorsun o girip 100000 alışveriş yapıyor şimdi adam hanginizi arasın???


Benim gibi magazin sayfalarından çıkmadıysanız ve spor giyindiyseniz çantanızın markası da girişte anlaşılmıyorsa o zaman tıpkı bugün olduğu gibi güvenlik önünüze barikat kurabilir;  (çantamı koymuştum telefonum kapalı bir biçimde avcumdaydı)güvenlik sizi AVM içinde takip edip üzerine alt katta ablukaya alıp sorgu suale tutabilir; sözüm ona sizi belindekiyle ve elindekiyle korkutmaya yeltenebilir; sizi bu avmden attırabilecek güçte olduğunu ve CIA edasıyla 5188 nolu kanundan bahsedebilir! Size terorist muamalesi yapabilir size nefesiniz kadar yaklaşabilir! Buna şiddet denmiyor bu ülkede! Buna kişiye saldırı da denmiyor!

Evet ya öyleymiş AVM'ler özel mülk imiş arkadaşlar yani evimiz gibi; AVM'ye gittiğimizde birinin evine gidiyormuşuz gibiyiz; isterse alır isterse almaz samimiyse ayakkabıları çıkarma lütfen lütfen gir der gibi alır seni içeriye samimi değil ise ay biz ayakkabıları çıkarıyoruz deyipte içeri buyur eder. Bilmem siz misafirnizi evden yaka paça atar mısınız özel mülkünüz diye! AVM atabiliyormuş hem de güvenlik görevlisi atabiliyor canı isterse ee kanunu var adamın ya :)

Orada konuşmanın detaylarına girmeyeceğim; her insanın bu zamanda sahip olması gereken yegane şeylerden biri doktordan öte avukat; hemen hem tesis yönetimi yapıp İstinye Parktan daha büyük AVM'leri yönetem abimi ve avukat arkadaşımı aradım! Dava açabilme şansım olsaydı kesinlikle açacaktım; bana çok uzak değil yapmışlığım var; mesela geçtiğim yıl DERİDEN'e dava açıp kazandım. Hala bazı yasal haklarımı gizli tutup harekete geçireceğim.

Ofise gelir gelmez Halka İlişkiler ve yönetim ile konuşup; güvenliğin ne olduğunu ve başıma geleni anlattım. Arayacağız sizi dediler, arasınlar, lakin sonucu hepimiz biliyor öyle değil mi :)

Şimdi ne yapabilirim; hemen bir magazin programına çıkıp evdeki en pahalı çantamı alıp saçımı başımı yaptırıp İstinye parka aranmadan girip yendim sizi yendim işte diyebilirim :)

Bir daha İstinye parka gitmem, evet gitmeyebilirim! Ay onlar çok üzülür dünyanında çok umrundaydı!

İstinye Park'ın güvenliğini Pronet sağlıyor; evdeki güvenlik sistemimiz Pronet; bugün arar iptal ederim üstelik sayemizde apartmanda taktırmış 4 daireyi de biri annemler zaten iptal ettiririm. 

Bir de böyle sosyal medya üzerinden duyururum; sonuç değişen hiçbir şey olmaz. Ama benim gönlüm rahat eder. Ben üzerime düşeni yapmış olurum. 

Aklıma gelmişken ki sizinde aklınızda bulunsun özellikle Forum AVM'lerde diyelim ki çocuğunuz kayboldu veya herhangi biri ; anons etmiyorlar; kuralmış efendim; kattaki görevliler eşgale göre arıyorlarmış. 2 kez bunu yaşadık; aren ve güray bir anda önümden yok oldular; gittim anons edilmesini istedim; etmiyoruz neye benziyorlar söyleyin bulalım dediler. Siz deli misiniz dedim çocuğum kayboldu  ismini anons edin dedim çocuk ne anlar dediler; valla çocuğumun sizden daha zeki olduğu kesin ismini biliyor çünkü hemen anons edim dedim! Yok tarif edin arayalım dediler; o anda Güray ve Aren gelmiş olmasaydı orada ne yapacağımı tahmin edebilirsiniz sanırım! Diğer AVM'leri bilemiyorum ama aklınızda bulunsun. Bu arada izin veren başka bir AVM'de elime anons cihazını alırım ve Aren neredeysen orada kal güvendesin annen şimdi yanına gelecek canım derdim. Ve çocuğum bulunana kadar AVM'deki müziği susturur tüm yürüyen merdivenleri durdurtur ve sürekli Aren'le genel yayın üzerinden konuşurdum; sabit kal tatlım şimdi yanına geliyorum diye! Ben mi hayalperestim yoksa bu ülke çok mu umursamaz insan hayatına karşı!


Sizi Allahtan başka kimseye emanet edemiyorum bu ülkede!

Hiç yorum yok: