25.04.2014

Şipşak Meditasyon & Nefes Terapisi

my experience exactly



Budha'ya sormuşlar; Meditasyon yaparak ne kazandın diye, o da cevap olarak hiçbir şey demiş! Fakat size neler kaybettim ondan bahsedeyim diye eklemiş; öfke, endişe, depresyon, güven yoksunluğu, korku ve ölüm.Yani tüm korku ve endişelerinden arındığından bahsetmiş. 

Kim istemez öyle değil mi tüm bunlardan kurtulmak. 

Meditasyonun ne olduğunu düşündüğünüzü bilmiyorum ama meditasyon en yalın haliyle an'da kalmak demektir ki yazılması kolay yaşaması en zor şeylerden biri an'da kalabilmek gerçekten o anı tüm benliğiniz ruhunuz ve zihninizle yaşamak. Konsantrasyon dediğimiz şey egzersiz ile güçlenecek bir şey. 

An'da kalabilmeyi konsantrasyonu geliştirmek için en iyi yollardan biri meditasyon. Ben meditasyon eğitimi almadım, nefes terapisine de gitmedim, fakat planlarım içinde en kısa zamanda gideceğim. Ama bu konular üzerine araştırdım ve uzun bir süredir de kendi kendime egzersiz yapıyorum; yararını gördüğüm için de sizinle paylaşmak istedim. Belki sizde bugünden itibaren dener ve faydasını görürsünüz. 


Sunshine House - Thai Yoga Massage, GreeceŞimdi gelelim ne yapacağınıza?  Günün her hangi bir zamanında, ben işe gelir gelmez yapıyorum; yatmadan önce uyanır uyanmaz gün içinde kendinizi  yorgun ve çok yoğun hissettiğinizde kısacası kendinizi dinleyip gerçekten ihtiyacınız olduğu bir anda deneyebilirsiniz. Sessiz ve sakin bir yere geçiyorsunuz; valla isterseniz yandaki gibi oturun ki doğru pozisyonlardan biri bu, isterseniz de klasik oturur pozisyonda olur. İsterseniz baş ve işaret parmağınızı birleştirin isterseniz de ellerinizi serbest bırakın; yani bir rituele ihtiyacınız yok. İsterseniz meditasyon sırasında söylenen ommm ummm gibi kelimeleri öğrenin, evet çok komik ama bu kelimelerinin birer titreşimi var sırf komik olsun diye söylenmiyor ama söylemek zorunda değilsiniz.  Tüm bu işleme başlamadan önce lütfen saatlerinizi 2 dakikaya ayarlayın ve ilk yaptığınızda o 2 dakikanın size nasıl yarımsaat gibi geldiğini deneyimleyin :) 


Şimdi hazır mısınız? Tek yapacağınız şey nefesini dinlemek evet işte bu kadar! Hımm çok mu kolaymış :) Bir deneyin bakalım :) Derin bir nefes alın ve o nefesin vucudunuzdan geçişini hissedin, sokaktan araba geçiyor duydunuz mu, kapı çaldı duydunuz mu? Ay aklınıza unuttuğunuz bir şey geldi, ay dur dur yemeği kapatmayı unuttunuz. Aklınıza bu ve benzer bir çok şey geleceğinden eminim. Aklınıza gelen her farklı düşüncede tekrardan başlamalısınız; tekrar ve tekrar. Ama eğer 2 dakikayı tamamlarsanız eminim farklı hissetmeye başlayacaksınız. 

En iyisi nefesinizi burnunuzdan alıp ağzınızdan vermenizdir bunu yaparken nefesinizi içinize çekerken 5'e kadar sayın 3'e kadar sayıp tutun ve 8'e kadar sayıp bırakın ve en son nefesini tutup 1'e kadar sayın. İşte şimdi doğru nefes alıyorsunuz. 

Dinleyin kendinizi, nefesinizin bedeninizde nasıl hareket ettiğini ama lütfen aklınıza gelen her şeye tamam deyip başa dönün gerçekten sadece ve sadece nefesinizi hissedene kadar. Sonra 2 dakikyı 3'e 5'e ve 10 dakikaya çıkarın, farkı hissedeceğinizden eminim. 

Fırsatınız varsa bence nefes terapisine gidin,isterseniz birlikte gidelim :)

An'da kaldığınız ve anın tadını çıkarabildiğiniz bir haftasonu dilerim. 



Yorum Gönder