4.11.2013

Biraz da Teknoloji




İlk cep telefonunuzu hatırlıyor musunuz? Ben ilk cep telefonuna universite 1'de sahip oldum, yıl 1997, o da bana özel alınmış bir telefon değildi babamın ilk cep telefonuydu, hani şu araba telefonundan hallice olan Motoro'lalar vardı ya onlardan. Ama ben en çok çağrı cihazlarına özenirdim o yıllarda, hatırlayan var mı :) Araba telefonunu da hatırlıyor musunuz, onunla da oynamaya bayılırdım misal.


Daha sonra üniversitede çalışmaya başladım ve alın teriyle kazandığım parayla kendime bir Nokia almıştım ve sonra hep Nokia modellerini kullandım. O yıllarda Nokia'dan başka telefon kullanamam diyordum. Üniversite bitti başka heyecanlar ve telaşlar başladı. Kız kıza gittiğimiz bir İtalya seyahatinde Samsung'un Armani için yaptığı telefona vurulmuştum hala da çok sever ve saklarım o telefonumu. İtalya'da alamamıştım ama sonra Türkiye'ye geldiğinde gözüm parasını falan görmemişti bir maaşı telefona yatırıp almıştım.

Ehhh bu cep telefonlarının ömrü kelebeğin ömründen hallice oluyor; onun da ömrü doldu. Büyük telefon kullanamam diyorum döndüm yine Nokia'ya. Sanırım o da bozulmuştu. Evlendik  ve ilk yılbaşında karı &koca birbirimize Iphone 3S aldık; ay o zaman 4'ü 5'i vardı da mı almadık :) En yeni o çıkmıştı bizde onu alıverdik. Bir telefonun yeni modeli beni cezbetmez ne farkı var ki elimdeki işimi görüyor derim. İşletmecisinden, hafızasından falan anlamam. Sarjı daha uzun gidiyor derlerse şöyle bir etkilenirim :) Hafızası daha güçlü derlerse aman napıyım derim.

Velhasıl 3 yılın sonunda Iphone'umda sizlere ömür oldu zaten kaç kez tamir görmüştü Aren doğduktan sonra. Iphone kullanmaya başlayınca yok artık başka hiçbir telefon kullanamam diyordum. Hele öyle I-pad büyüklüğünde telefon falan kesinlikle diyordum. Aren hiçbir zaman iphone'a bakmaya eline almaya meraklı bir çocuk olmadı. Ne zamanki Güray iş telefonu olarak Samsung S4 aldıi çocuk telefondan birşeyler izlemeye başladı çünkü ekranı oldukça büyüktü. 

Eskisi yenisi vallahi yenisi daha güzel :)
Benim iphone sizlere ömür olunca; Güray bak bu samung'un yeni bir modeli var küçükte öyle çok büyük değil gel sana onu alalım dedi; ben de ölürüm de ıphone'dan vazgeçmem dedim, yahu bir bak sen yine de dedi. Uzatmayayım Samsung S4 mini alıverdim ve 1 haftadır da zevkle kullanıyorum; anladım ki ıphone kullanırken kör oluyormuşum. Sarjım zırt pırt biterdi ve ahh o kısa kablo ahhh. Kaldı ki nedense o kablo herkeste kopuyor, eğer ilk aldığınız günki sarj aletini kullanıyorsanız, ya teleonunuzu pek kullanmıyorsunuzdur ya da bu işin sırrını verirseniz çok dua alırsınız :)  

Bu yazıyı neden yazıyorum; reklam olsun diye mi, hayır elbette siz de benim gibi I-phonedan asla vazgeçemem diyorsanız aklınızda bulunsun hem belki sizin de çocuğunuz ıphone ile hiç ilgilenmiyordur size nefes bile aldırmıyorsdur bir de Samsung'u deneyin. 

Motorola ve Nokia'nin modellerini hatırlıyorsanız hatta kullandıysanız siz de benim kadar yaş almışsınız demektir bu arada hihohohoh :)






Hiç yorum yok: