1.07.2013

Kindyroo


Ders bitmiş Aren'in enerjisi hala bitmemiş 3 turu dönüyor :)

Kindyroo'yu Türkiye'ye ilk geldiği zamanlardan beri bilirim; o zamanlar ortada ne Aren vardı ne de evlilik.... Kuzenim Günçe'yi sıklıkla Etiler'deki çocuklara özel, adını şimdi hatırlayamadığım, alışveriş merkezine götürürdüm (Evet efendim o zamanlar alışveriş merkezlerinin çocuklara uygun olmadığını düşünmezdim; kendi ellerimle Günçe'ye pasta, çikolata ve şeker yedirmişliğim de var. Annesi arada intikam almak istese de hala Aren'e kıyamıyor) Kindyroo da o merkezdeki yerlerden biriydi. Sonra orası kapandı, Günçe büyüdü, benim başka telaşlarım oldu falan filan. 


Aren fazlasıyla hareketli bir çocuk; ona ne ev ne bahçe ne de biz bir noktadan sonra yetemiyoruz. Birlikte yapabileceğimiz eğlenceli aktiviteler kazan-kazan methoduna çok uyuyor. Yani hem  eğleniyor bir yandan gelişiyor hem de biz. Böylece her anlamda bir kazanım elde etmiş oluyoruz. 

MyGym, Gymboore ve bir kaç yer daha denedik; Aren küçüktü, ama bir çok Franchise'in Türkiye'ye gelince Türkleştiğini düşünüyorum. Evet ben de arıza ve uyuz bir ebeveyn'im bunu da kabul ediyorum; başka insanları rahatsız etmeyecek "normal" karşılanabilecek bir çok detay beni fazlasıyla rahatsız ediyor. 

Kindyroo'yu Aren'le ilk denemek istediğimizde pek hoş olmayan şeyler yaşadık; bunu Türkiye Franschise sahibi ile paylaştığımda gördüğüm tavır ve yaklaşım ise bugün Kindyroo'ya gitmemizin yegane sebebidir. 

Kindyroo Avusturalya menşeili 0-5 yaş arası çocuklar için tasarlanmış bir program. Bu program çocukların derin duyuları da dahil olmak üzere tüm duyularına doğru uyaranları vererek, fiziksel, sosyal,duygusal ve zihinsel gelişimlerini kendi potansiyelleri doğrultusunda tam olarak ortaya çıkarabileceklerini sağlayan nörolojik gelişim programı. 

Bu program sayesinde çocukların beyin hücrelerin arasındaki bağ sayılarında artma mümkün olabiliyor. 0-5 yaş arası nöron bağlantılarının en yoğun olduğu dönem; ne kadar çok doğru bağlantı kurulursa ilerideki başarıyı, odaklanmayı, sosyalliği ileri seviyeye taşımak o kadar kolaylaşıyor. 

Kindyroo programının faydalarına şöyle bir göz atarsak: 

Denge ve koordinasyonu mükemmelleştirir
Odaklanma süresini uzatır
Tüm kas sistemini geliştirir ve etkinleştirir
Dil gelişimini hızlandırır
Problem çözme beceresini arttırır
 Sosyal ilişkileri geliştirir
Özgüvenin pekiştirilmesine destek olur

Benim bu programı tercih etme sebebine gelince; ilk ve yegane sebebimim, denemiş olduğumuz bir çok yere kıyasla Aren'in en çok burada mutlu, huzurlu ve eğleniyor olması. Buna ek olarak; serbest oyun saati ve benzerlerinden farklı bir programı olması. Daha önce yüksek enerjili çocuklarla ilgili yazılar yazmıştım; yüksek enerjili çocukların hiperaktif çocuklarla karıştırabildiğini, bu tipteki çocukların enerjilerinin doğru yönlendirilmesi gerektiğini ve ileride odaklanma, konsantrasyon sorunlarıyla karşılaşılmaması için 0-5 yaş döneminde mutlaka doğru yönlendirilmeleri gerekliliğinden bahsetmiştim. Ben bu programın bu amaca hizmet ettiğine inanıyorum. 

Aynı zamanda bu tip programlarda sosyal ilişkiler disiplin çerçevesi içinde de gelişebiliyor. Sırayı bekleme, oyuncak paylaşımı ve benzeri. Aren'in bu konuda pozitif bir disipline ihtiyacı olduğunu düşünüyorum ve bu programın bu anlamda da bize faydalı olacağına inanıyorum. 
Denge & koordinasyon ve kas gelişimi de benim Aren adına çok önem verdiğim konular. Bu programın temelinin bunlara hizmet ediyor olması da benim tercih sebeblerimden biri. 

Kindyroo programında her haftanın bir teması var; bu temanın hedefleri de ebeveynlere anlatılıyor. Aynı zamanda ev ödevlerinizde var, size her hafta bir klasor veriliyor evde neler yapabileceğinize dair. Örneğin geçtiğimiz haftanın teması Goril idi. El becerisine yönelikti ve bu beceri sayesinde neler kazanılabileceğini de size hem anlatılıyor hem dersin oradaki tahtada yazıyor hem de dosya halinde veriliyor. 

Tabii ki Aren'in de oturduğu zamanlar var. Bekleme odasında  kendi grubunu
 beklerken boş durmuyor hem çocuğum boşuna oraya okul demiyor :)


Daha önce de yazmış olduğum üzere bizim tercih sebebimizin ilk ve en önemli sebebi, Aren'in burada çok mutlu olması. Oraya okul diyor ve gittiğimizin ertesi günü gözünü okul ile açıyor. Dün bana sen işe dit ben okula dedi :) Hatta uzunca bir süre okula dit okula dit diye tutturdu. 
Biz Ataşehir'deki şubeye gidiyoruz; sorun yaşadığımız şube Bahçeşehir şubesiydi. Merkezleri Bağdat caddesinde ve bir de Antalya'da şubeleri var. Diğerleri hakkında yorum yapmam mümkün değil, hala aynı düşünüyorum Franschise olarak Türkiye gelen herhangi bir kurum ve kuruluşunun tek bir felsefede ilerlemediğini bir çok anlamda Türkleştiğini ve hizmet kalitesinin yer, mekan ve Franscihse sahibine göre değiştiğini düşünüyorum. Buradaki yazı ancak Ataşehir şubesi için referans olabilir. Kindyroo ile ilgili detaylı bilgi almak isterseniz kindyroo.net adresinden inceleyebilirsiniz. 


Bir itirafta daha bulunayım Aren'le geçirdiğim başka hiçbir 1 saatte ben de bu kadar çok eğlenmiyorum ve konsantre olamıyorum ;) O 1 saat Aren'le birlikte geçirdiğim en güzel saatlerden biri. Evde başbaşayken Aren'e tam anlamıyla konsatre olduğum söylenemez, bir noktadan sonra da sıkılıveriyorum. 


Bu video Kindyroo programının amacını anlatan ve yurtdışındaki programlardan örnekler taşıyor. 


Hiç yorum yok: