1.02.2011

Konumuz: Tahammülsüzlük& Sınırsız Eleştiri

(Hani çocukken tahtaya konumuz yazardı ya öğretmen veya sınıf başkanı aklıma geldi bir anda başlığı da böyle yaptım :))

Evlilik lokomotifine bebek eklemek isteyince anne&çocuk bloglarını da takip eder oldum ve bir süre sonra tahammülsüzlük, sınırsız ve hatta densiz eleştirinin ne demek olduğunu daha da iyi anladım.

Emzirenler emzirmeyenlere emzirmeyenlerin bir kısmı (evet gerçekten çoğu emzirmeyen anne kesinlikle çok daha esnek) emzirenlere saldırır halde. En baba konulardan biri bu.
Herkes anne ama herkes birbirini eleştirmekte. Bir kesim var ki anneliği tornodan çıkma birşey sanıyor. Kitapta ne yazıyorsa aynen uyguluyor ve böylece harika bir anne olduğunu sanıveriyor. Veya doktor ne söylediyse o üzerine düşünmek kendini ve dahası en önemlisi bebeğini dinlemek yok. Doktor söyledi yapılacak. Kitapta yazıyor uygulanacak!

Konunun başlığının hiçbir önemi yok aslında biliyor musunuz? Acaba bu kavga gürültünün içinde olanlar durup bir düşünüyorlar mı biz ne yapıyoruz diye! Konu ne emzirmek ne emzirmemek bana kalırsa konu farklı olana tahammül edememek, konu eleştirildiğinde çok bozulmak ama başkasını densizce sınırsızca eleştirebilme hakkını kendinde görmek! Şaşıp kalıyorum ben bu durumda. Yahu hepiniz annesiniz hepiniz kadınsınız bu ne hal demek geliyor içimden de sen ne anlarsın be kadın diyecekler diye veya kendimi lüsumsuz ve sonuçsuz kalacak bir tartışmanın içinde bulmamak adına susuyorum. Çünkü benim derdim gerçekten bu tahammülsüzlük. Ee bir de kadın gücü diye birşey varken bu kadın gücünün çoğunlukla heba olmasına üzülüyorum. Çok güzel örnekler de var elbet örneğin Tanya'nın başlattığı Leo Mio gibi. Veya Emizrme Reformu gibi.

Tanya demişken. Tanya bayıldığım anne örneklerinden biri. Mesela kendisi Aliş'ini emzirmeyi tercih etmemiş ama anne sütünden de mahrum etmemiş sütünü sağmış ve vermiş.
Ve soğru hatırlıyorsam emzirmediği için eleştirilere de maruz kalmış. Bir çok hikaye okuyoruz arada bizzat bildiklerim de var emzirdiği için evet sırf bu sebebten depresyona girenler çocuğu ile arasında sevgi bağını kuramayanlar. Ve lütfen şunu hep hatırlayalım bedenimizin orkestra şefleri hormonlardır. Ve sanıldığının aksine emzirirken o müthiş duyguyu yaşadığını söyleyen kadınlar bunu kendi kendilerine başarmıyorlar bunu hormonları sayesinde başarıyorlar. Bazı kadın var ki bu hormonu salgılamıyor veya salgılanan hormon ona mutluluk vermiyor.

Emzirmek yerine bebeğine sütünü sağarak veren kadınlar daha az mı anne? Gerçekten böyle düşünülmesini anlayamıyorum. Yahu bir kere sağmak sanırım emzirmekten daha zahmetli birşey olmalı. Pompayı hazırla sağ, uğraş dur. Oysa emzirirken hele de bir kere öğrendiysen tamadır daya bebeği memeye arada işini bile hallet. Nedir yani bu tahammülsüzlük kaldı ki kim bu eleştirenlere bu hakkı veriyor. Herkes kendi çocuğunu annesi ve kimsenin kimsenin anneliğini eleştirmeye hakkı olmadığını düşünüyorum.

Tanya demişken, emzirmediği için eleştirilen bu kadın Aliş için kağıt bez kullanmak yerine organik bez kullanmış biri. Yani bezler yıkanıyor kurutuluyor ve tekrardan kullanılıyor. Tanya bunu çevre bilinci bebeğinin sağlığı için yapmış (evet o kağıt bezler dünyanın kansorejeninin içeriyor ve çevrenin de içine ediyor) O emziren annelerin için de kaç tanesi acaba kağıt bez yerine böylesi bir uğraşın içersine girerdi merak ederim. Neden Tanya ve benzer anneler bu yönleriyle daha ses getirecek biçimde övülmüyorlar. Neden anne&çocuk bloglarının ve platformalarının yegane konusu kim daha iyi anne üzerine kurulu? Neden beylik emzirmek emzirmemek sorularının dışında bu kağıt bez olayına değinilmiyor mesela! Neden mi çünkü tahammülü yok insanların da o yüzden. Eleştiri hep kötü birşey sanılır da o yüzden.

Diyeceğim o ki, sanal alem bazen gerçekten çok alem.

Allah herkese tahammül gücü ve eleştiri adabı versin. amin :)

Tüten ben
Oh be rahatladım

6 yorum:

Tanya's dedi ki...

Bende bişey sölücem:)))

Tütencim,

Şimdi annelik tornadan çıkmak, im en çok memeden süt verirse en anne o..benim gibilrse annecik..varsın öyle olsun, ben anlatıyorum anlatıyorum anlatıyorum, vazgecmiyorum, belki birileri emzirmenin yanına birde kumaş bez koyar, belki bebeğinin eşyalarını saklamak yerine birilerini faydalandırırç

Olsun varsın daha az anne olayım, olsun varsın meme terörsitleri beni ölesiye eleştirsin, ben öyle mutluyum ki..hem cevreye hem doğaya faydam var, en bomba anne olmayabilirim.kimin umurunda hahahyt.

Öpücük.

Tuten dedi ki...

Tanyacik sen alis için en bı bomba annesin bu alışın gulusunde o kadar belli ki
Ayrıca sen takdir edilesi ovulesi bir annesin keske sadece emzirmekle anne olunabilseydi
Opucuk

lunawar dedi ki...

hergün onlarca blog sayfasını ziyaret ediyorum rederımdan.. çocuksuz biri olarak söylemem gerekiyor ki Tanya okumaktan sıkılmadığım tek anne.. onun tarzını, tavırlarını, duruşunu ve anlattıklarını seviyorum.. anne olduktan sonra yazıları, konuları, tarzı değişir diye korkmuştum ama Tanya hep aynı Tanya:)(haha, ilanı aşk gibi oldu ayol..)

Tuten dedi ki...

Edacim haklisin ben de anne olayim beni de keyifle okumaya dvm et

Tanya's dedi ki...

Aaa Lunawar en korktuğum konuya değinmiş, anne olduktan sonra sıkıcı anne bloglarından korkumdan leomioyu yaptım, anneliğimi oraya dökeyim de kendi bloğum efendi gibi dursun diye..

Tüten, ne sevindim şimdi ben.

Tuten dedi ki...

Bende sevinmene cok sevindim tanyacim