22.05.2013

Bana Arkadaşını Söyle Sana Kim Olduğunu Söyliyeyim III



Bu yazı dizisinin nasıl ortaya çıktığını biliyorsunuz öyle değil mi :) Bilmiyorsanız da bir tık'la öğrenebilirsiniz: Tık tık.

Bugün Öznur ve yakın arkadaşı Esra bizlerle. Önce Sahneye Öznur'u alalım ;)

Öznur ve tatlişkosu Emir



Öznur seni tanımayanlar için kısaca kimlik bilgilerini alsak; şaka şaka kısaca kendini tanıtır mısın ?

85 doğumluyum.İstanbulda yaşıyorum,kasım 2011den beri de anneyim.


Kendini nasıl bir anne görüyorsun? 

Bazen çok rahat,bazen çok ayrıntıcı,biraz geleneksel,biraz modern yani kısacacı ortaya karışık bir anne olarak görüyorum :)


Sence annelikte en kuvvetli yanların neler?

Bence rahat oluşum.Emir’i elimden geldiğince kısıtlamamaya çalıştım.Emeklemeye başladığı andan itibaren istediği gibi hareket etti.Dışarıda da elimden geldiğince özgür bırakırım.Düştüğünde hemen yanına gitmem,kendi kalksın isterim.Canı çok yanmadığı ve can yakmadığı sürece müdahale etmemek için elimden geleni de yaparım.Annem için bu bir eleştiri meselesi olsa da,benim içimin rahat ettiği konulardan biridir.Kendini korumayı ve kendine güvenmeyi bilmesi benim için çok önemli.


Peki ya en zayıf yanların?

Emire karşı çok rahatken,onunla ilgili şeylere takıntılı olabiliyorum.Bir dönem her söylenene kulak asıyordum.Mesela birkaç kişi arka arkaya zayıflamış desin,o günü kendime zehir ediyordum.Her okuduğumda kendimi üzecek bir şey buluyordum.Emir bebekken çok mutluydu,çok sakindi ve çok çok nadir ağlardı.Bunu bile kafaya takıp araştırmışlığım vardır.Daha bir sürü zayıflık sayabilirim ve eminim Emir 20 yaşına geldiğinde de sayabileceğim bir çok madde olacaktır.Annelik yaşadıkça 
öğrenilen,farklılaşan bir şey.İlk zamanlar ilke belirlediğim şeylere şimdi gülüp geçiyorum.


Anneliğinde kendini en çok ne ile suçlarsın veya en çok ne yaptığında vicdan azabı çekersin?

Her an,her şeyle suçlayabilirim.Dün aferin bana dediğim konu için,bugün vicdan azabı çekebilirim.Annelik = delilik hali.


Annelinde kendini en çok hangi yönünle takdir edersin, arada bir içinden, ne yapınca, vay be ben de iyi beceriyorum bu işi dersin?

Emir’i insanlardan sakınmayışımla gurur duyarım mesela. Anne olmadan,annelik hiç ilgimi çekmemesine rağmen etrafta çocuğuna cam bir fanustaymışçasına davranan ebeveynler görürdüm ve kızardım kendimce.Allah’a şükretmem lazım ki bana bu konuda tükürdüğümü yalatmadı:D Kendimi takdir edemiyorum ama oğlumun her daim gülen yüzü bana kendimi iyi hissettiriyor,sanırım bazı şeyleri doğru yapmışım dedirtiyor.


Anneliğine dair eklemek istediğin neler var? 

Anneliğe dair o kadar eklenecek söz var ki..Bir başak burcu olarak mantık ağırlıklı bir insandım.Emir’le birlikte bambaşka sıfatlar eklendi sanki bana.İçim bir anda coşup,bir anda hüzünle dolabiliyor.Onun uyurken ki o masumiyeti bana daha önce hiç yaşamadığım duygularla gözyaşı döktürebiliyor. Dünyanın en başka duygusu,Allah isteyen herkese nasip etsin..



Öznur'u anneliğim sayesinde tanıdım ve onu tanıdığım için çok mutluyum.  Annelikle ilgili söylediği her cümleye de katılıyorum ama beni en çok vicdan azabıyla söyledikleri çok etkiledi ve ne kadar doğru dedim; sanırım tüm anneler böyle düşünüyordur öyle değil mi? "Her an,her şeyle suçlayabilirim.Dün aferin bana dediğim konu için,bugün vicdan azabı çekebilirim.Annelik = delilik hali."

Şimdi de sahne sırası Esra'da.... 

Öznur ve kankası Esra ;) Ne genç ve güzel kızlar di mi :)


Esra bu yazı dizine katıldığın için çok teşekkürler. Seni biraz tanımak isteriz ve Öznur'la olan arkadaşlığını bize anlatır mısın ? 
 
Öznur'la aslında ilk gözümü açtığımdan beri arkadaşız:) kimse daha eski olamaz benim için :) Aslında kendimizin bile anlayamadığı uzaktan bi akrabalığımız var; ama kuzen, akraba,arkadaş sıfatları bana onu anlatmak için ya da bizi anlatmak için az hatta çok az kalır. O benim için belki bi abladan daha öte bi arkadaş ve dost oldu her zaman. Bazen bunca yıl çocuklukta dahil benim gibi kıskanç birinin niye hiç onu kıskanmadığını hatta aksine hep onun için daha iyisini istediğimi kendime sormuyor değilim:) Aslında pek normal bi arkadaşlığımızda yok yani; çünkü kıskançlık bi tarafa birazda kavgacı, asabi, ağresif biri olarak nasıl oldu da Öznurtoşla hiç kavga etmedim hatta tartışmadım bile enteresan ötesiydi:) İşte vallaha Öznurtoş benim gibi biraz deli bir insan ile tam 25 yıldır normal bi arkadaşlık yapmayı başaran nadide ve bulunmaz temiz kalbi ile parmakla gösterilesi gerçek ama gerçek bi insandır...


Ne güzel bir tablo öyle değil mi? İki dost ve bir bebek

Sence Öznur nasıl  bir anne Esra?

 Öznur bence mükemmel bi anne tabiki de; ama bunu onu sevdiğim için söylemiyorum delillerim var:) Bir kere çok okuyan ve araştıran bir anne ki bu en güzel özelliği bence. Aslında insanın kişiliği bence anneliğe yansıyan ve anneliğini en çok belirleyen faktör ve Öznur bu yönden  anneliğe bir sıfır önde başlıyor herkese göre. Çünkü o hem sabırlı hem uysal karşısındaki bebişte olsa ona saygı göstermeyi ve onu birey yerine koymayı bilen bir kişiliğe sahip. Olaylar karşısında hep soğuk kanlı ve sabırlıydı ama annelik onu biraz pimpirikli yaptı diyebilirim (ona hep söylüyorum yaklaşık 1 buçuk yıldır:) ) ama ama yine de bir ben olamaz yani bir anne için pimpirikliği abartmıyor aslında itiraf edeyim. Aslında aklıma şimdi çok delil gelmedi:) , ama  her şeyden önemlisi bence sevgi dolu,bebeğine hayran,bana en güzel örnek teşkil eden,anne kavramının içini doldurabilen muhteşem bir anne (ağlamıycammmm) aaa bi de unutmadan fazla duygusallık geldi annelik ile ona ondan da bana yani bilmiyorum teyzelerede geçiyo galiba bu annelikten birkaç nüans:))

Sence Öznurun annelikteki en kuvvetli yanları neler?
Aslında soruyu tam anlayamadığımı itiraf etmeliyim; ama inşallah istenen şekilde cevaplandırabilirim. Annelikte yukarıdada belirttiğim gibi sevgi doluluk oranı beklenen ya da olması gerekenden çok üst düzeylerde bi anne. Bence bebişine sevgi dolu gözlerle baktığı için daha sabırlı,daha mutlu anlar geçirebilmeyi başaran, daha kaliteli anlar geçirmeyi başabilen bir anne.

Peki ya Öznurun  annelikteki en zayıf yanları?   

Aslında en zayıf yanı benim gözlemlediğim kadarıyla yok denilebilir:) Her şekilde sabrını koruyabiliyor; yemese de, ağlasa da, sızlasa da bi yolunu bulmaya çabalıyor. Ama işte bazen pimpiriği abarta biliyor:) Çok araştırması bazen onun aklına olumsuz şeyler sokuyor ve o da olumsuz hastalıkları ya da sendromları bekler oluyor resmen:) evet evet çok bilmek onun en büyük olumsuzluğu :))

Sence Öznur en çok ne yaptığında vicdan azabı çekiyor veya kendini suçluyor?

İşe giderken onun duyduğu şey gerçekten azap kavramı ile anlatılabilir aslında. Bana o aylarda bi şey öğretti bilmem ne kadar doğru annelik ve babalık arasındaki uçurum farkı gösterdi ve malesef babalığın anneliğe göre çok aşağılarda olduğunu düşündürdü:( işe gitmek ve bebeğinin yanında olamamak onun en başından beri en büyük kendini suçlama sebebi oldu malesef :(

En çok hangi yönüyle kendini takdir ediyor ?

Aslında o kadar mütevazı ki hiç kendi olumlu ve bu kadar saydığım takdire şayan hareketlerini asla vurgulamaz.

Peki ya son sözlerin ne olacak.... 

 Ben canım arkadaşım demiycem bu hayatta gerçekten ilk ve son sırdaşım dostum kardeşim benim ki inşallah hiçte değişmiycek bu:( Emirtoşumuzla anneliğin ne demek olduğunu nasıl olması gerektiğini bence herkesi şaşırtarak göstermeyi başaran mükemmel bir anne.



Hem Öznur'u hem de Esra'yı okurken çok keyif aldım. Dostluklarının çok eskiye dayanması Esra'nın Öznur'u anlatırkenki rahatlığına, detaycılığına ve iyi gözlemine çok iyi yansımış bence. Öznur Esra'nın övdüğü kadar var; yani sadece dost oldukları ve Öznur'u çok sevdiği için anneliğini  böylesi güzel anlatmamış. Öznur benim de tanıdığım en sakin annelerden biri bu da Emir'e çok güzel yansımış. Ayrıca öğrenmeye çok açık, çok okuyan, araştıran bir anne Öznur tıpkı Esra'nın dediği gibi; ama Esra haklı Öznur ve Öznur gibi çok araştırıp okuyan annelerin endişesi ve pimpirikliği de bir o kadar fazla oluyor biraz rahat olmak lazım di mi  ama ;)

Bu iki yakın dosta bu yazı dizisine katılıp, keyifli bir yazının çıkmasına vesile oldukları için tekrardan teşekkür ederim. Öznur'u daha yakından takip etmek isterseniz twitter'da ve instagram'da @laedri1, Esra'yı taki etmek isterseniz de @mualimee olarak bulabilirsiniz.  




Yorum Gönder