24.08.2011

Sahi Nedir Annelik?


Annelik konusu kadının kadına düşman olduğun bir başka kanıtı daha. Çoğunlukla kadınlar birbirinin anneliğini eleştiriyor hem de ne eleştirme.
Mesela çocuğun uslu mu, güzel mi yemek yiyor, uyuyor mu, söz mü dinliyor o zaman sen annelik nedir bilmezsin sen tam anlamıyla anne değilsindir. Kolaydır senin işin.
Eğer çocuğun zor çocuksa o zaman annesin işte. Bir de bu anneler kümeleşmiş durumda zinhar içlerine uslu çocuk annelerini almıyorlar. Zavallı uslu çocuk anneleri ama ama benim çocuğum da diş çıkarırken çok ateşlenmişti deyiveriyor. Birazcık yaramazlık yaparsa o uslu çocuk günlerce anlatıyor. Çocuğun iyi yiyen iyi uyuyan uslu bir çocuk olduğunu söylemekten çekiniyor;çünkü böyle anneler doğal olarak kendini kötü hissediyor, dışlanmış hissediyor.

Çalışmayıp çocuğuna bakmayı tercih eden annelerin bazıları çalışan anneleri eleştirir eh para için çalışacaksa anne o zaman da acır. Hatta haftasonu annesi yakıştırmaları bile yapılıyor çalışan annelere. Çalışan anneler yorulur ama asla evde çocuk bakan kadar yorulmuyordur. Bakıcısı vardır ya evden uzaktır ya tam anlamıyla anne değildir işte. Çalışan anneler de bu sefer kümeleşir ve anneliklerini savunma gereği duyarlar. Yahuu ne yorucu bir şey anne olmak kadın olmak böylesi bir platformda. Siz böyle şeyleri hiç erkekler arasında gördünüz mü? Çok sehayat eden bir babayı memur bir babanın eleştirdiğini gördünüz mü mesela? Aaa ama öyle babalık omaz bak evden 8:00'de çıkacasın 18:00'de döneceksin budur babalık bak gibi !

Oooo daha neler neler.... Kadınlar birbirlerine hayatı kesinlikle zorlaştırıyorlar!


Bir kadın bir anne tüm içtenliğinde hem de kendi blogunda kendine ait bir mecrada emzirmekten hoşlanmadığını söylüyor. Hoppp diğer anneler, kadınlar saldırıya geçiyor. Vayy efendim nasıl olurda emzirmeyi sevmez nasıl olurda çocuğunu emzirmez. Yahu size ne? Emzirmek bir kriter midir sahi anne olmak konusunda. O anne emzirmiyordur ama sizin yapmadığınız başka bir şeyi yapıyordur bilebilir misin?

Nedir anne olmanın kriterleri? Bu bahsettiğim tipte annelerin beylik kriterleri var. Liste çok uzun ve şayet bir anne bu kritelerden tek bir tanesine bile uymuyorsa tamam yandı bitti.

Bir çok baba da artık blog tutuyor. Ben takip ettiğim babaların bloglarının hiçbirinde böyle birşey görmedim. Yani bir babanın diğer bir babayı eleştirdiğini. Babaların kümeleşip, kriterler belirleyip sonrada diğer babaları dışladığını veya konu yaptığını. Babalar oturup kendi deneyimlerinden bahsediyorlar sadece evet SADECE bundan bahsediyorlar.

Neden biz kadınlar bunu yapamıyoruz. Yaratılıştan mı? Sanmıyorum. Kadın olmanın ruhu böyle birşey mi? Yine sanmıyorum. Anlam veremiyorum gerçekten. Neden anneler yine anne olanları bunca eleştiriyor. Anne olmak daha merhametli yapmaz mı bir kadını daha insan yapmaz mı daha empatik yapmaz mı? Yok yapmıyor sanırım gerçekten yapmıyor. Herkes kendini en bi anne sanıyor ve kendi gibi olmayan diğer anneleri de düşünmeden son derece kırıcı bir biçimde eleştiriyor.

Bir de şunu anlamıyorum. Yılın annesini seçme. Nedense yılın annesi genellikle çocuğu hasta olan veya zor koşullarda çocuğunu okutan bir anneye verilir. Bu annelerin işleri çok zor eli öpülesi takdir edilesi insanlar, anneler peki neden bunun dışında hiç kimse yılın annesi seçilemiyor. Neden anne olmanın derecesi hep yaşanılan zorluklarla değerlendiriliyor. Yahu anne olmayı geçtim insan gibi insan olmak bile zorken bu hayatta.

Hiçbir anneyi eleştirmem ben hiçbir anlamda hiçbir konuda. (Bazı konular vardır anneliği kapsar ama daha geniştir sağlıksız insanlar vardır dolayısıyla sağlıksız anne olurlar. Aşırı dozda alkol, sigara ve benzerlerini kullananlar gibi. Dayak, canilik, taciz vb olduğu. Ben bu yazıda sadece sağlıklı insanlardan ve sağlıklı annelerden bahsediyorum)

Bana kalırsa anneliğin hiçbir kriteri yoktur. Herkes kendi kadar annedir ve kendi evladının annesidir. Benim için de en önemlisi evladımın ne düşündüğüdür. Bizlerden evladımızın ne beklediği ne istediği önemli bana kalırsa. Ben hep şöyle dua ediyorum. Oğlum büyüdğünde bir gün bile anneliğimi sorgulamasın. Bana sen dünyanın en iyi annesisin desin dahası bunu hissettirsin daha ne isterim.

Sahi nedir annelik?
Yorum Gönder