15.08.2011

Şuursuz muyum Acaba?

Bebek büyütmenin kolay olduğunu kimse söylemiyor. Zaten ben de öyle olmadığını biliyorum. Anlatılanların benzerlerini veya aynısını ve veya daha beterini yaşayabileceğimi bildiğim halde doğal karşılıyorum. İşte bu doğal karşıladığım noktada acaba ben şuursuz muyum diyorum kendime veya davulun sesi uzaktan güzel geliyor yakınlaştıkça büyük bir şok mu yaşayacağım diyorum.

İstisnasız yeni anne veya deneyimli anne herkesin bir uyku problemi var. Gece kalkmanın zorluğu. Ama mesela ben şimdide geceleri zaten 2-3 saatte bir uyanıyorum hiçbir zaman kafayı vurdum yattım sabaha kalktım tiplerden olmadım ki şimdi bir de sancıyla uyan kasılmayla uyan rahat edemedin uyan çişin geldi uyan durumları var. Ee diyorum bebek gelince hiç değilse sıkıcı sebebelerden değil uli bir görev uğruna kalkacaksın herhalde normal karşılarsın diyorum kendime.

Rutinin sıkıcılığı kendine vakit ayıramama çocuğa endeksli yaşam. Bunu düşünüyorum mesela. Aman diyorum sanki şimdi bir rutinimiz yok. Belki de burdaki can alıcı nokta şimdiki rutini kırabilme özgürlüğüne sahip olma. Ama kullanmıyorum ki o özgürlüğü ben. Valla işe güce paraya ve daha bir çok şeye endeksli yaşamak da son derece sıkıntılı bir durum. Bebeğin hiç değilse çok keyifli tarafları olacak diyorum ve normal karşılarsın bunu da sen diyorum.

Yorgunluk, hem de feci yorgun olma hali. Valla ben şimdide çok yoruluyorum feci yoruluyorum. Ve işteki başarıda bir yere kadar tatmin ediyor. Hayatta o kadar çok yorgunluk halleri var ki bir bebeğin hayatında katacağa yorgunluk bu yorgunlukların kaymağı olur ancak diyorum. Hiç değilse kocaman bir sevgisi huzuru olacak diyorum ve eehh bu yorgunluğu da normal bulacaksın herhalde diyorum.

Kocayla ilişkinin şekil değiştirmesi. Valla zaten hamile kaldığın anda şekil değiştiriyor 9 ay boyunca ilişki yeni bir boyut kazanıyor. Ee ilişkileri de yoğurmak gerekiyor. Bu noktada kocamda bu süreci doğal bulduğu için normal normal atlatırız gibime geliyor.

Sonra lohusalık depresyonu var. Onu bile çok normal buluyorum. Ee girerim elbet çıkarım falan diyorum.

Bu ve bunun gibi bir çok şeye kendimce ee tamam olur o da olur bu da olur hepsi de aslında tatsız gibi gözüken şeyler ama hayatın diğer tatsız olaylarının yanında bonusu ve sebebi çok tatlı be ya diyorum. Ee hepsini normal karşılıyorum. İşte bu noktada sıklıkla kızım Tüten şuursuz musun yoksa polyananın Türkiye temsilcisi misin diyorum kendime.

Tabii tabii bunların hakkında doğurduktan sonrada dürüstlükle yazacağım :)

8 yorum:

ELÇİN'NİN YERİ dedi ki...

Normal normal geçecek herşey :)

Seneye bu zamanlar hatta hemen 2.mi yapsam diyeceksin :)

Tuten dedi ki...

:)) O kadar erken der miyim bilmem Elçin ama birgün derim işallah hoş kocam şimdiden 2. ve 3. planını yapmış durumda ama bakalım kısmet ben 1. göreyim sağ sağlim büyüteyim de ;)

Deli Anne dedi ki...

Bence en iyisini yapıyorsun Tüten'im.. Ne diye peşinen paniğe sevk edeceksin ki kendini: hem güzel düşünen güzel bulur benim tahminim.. :)

Tuten dedi ki...

Teşekkür ederim Müminecim. Senin o lafına o felsefeye bayılıyorum zaten saflıkla tamamiyle güzel düşünebilsek kesinlikle güzeli bulacağız inanıyorum buna. Böyle bakabilmeyi ilke haline getirsek süper olacak

Adsız dedi ki...

Sana bir şey söyleyeyim mi? Nasıl bu çocuklar çeşit çeşitse, kadınlar da öyle şekerim :) Kimisi kaplan kesilir lohusalıkta, kimisinin üzerine dünya tüm ağırlığıyla çökmüş gibi olur. Hareketli yaşama alışkın olanın, endişeli, evhamlı bir insan olmamanın artıları çok bu dönemde. Şimdiden düşünüp kurmanın manası yok, yaşayacaksın, göreceğiz hep birlikte:) Ama ben inanıyorum ki, cıvıl cıvıl, tasasız bir yeni anne olacaksın.

Tuten dedi ki...

İşallah dediğin gibi olur Görkem. Hareketli yaşama alışkın olmaktan sınıfı yıldızlı pekiyi ile geçiyorum ve fakat bebek söz konusu olunca evhamdan sınıfta kalıyorum :)

lunawar dedi ki...

sorunları bilip farkında olman ne güzel değil mi? ben sana bir sır vereyim mi, bu işi sen yapamassan kimse yapamaz:)

Tuten dedi ki...

Edaaa beni çok duygulandırdın hadi bakalım işallah yüzünü kara çıkarmam işallah başarırım bu işi