12.08.2010

Düğün İnsan'a Ne Öğretir?

Düğünler insana çok şey öğretiyor(muş). Birincisi kim gerçekten mutluluğunla mutlu oluyor bunu çok net görüyorsun. Bekarken evlenmen için dua ettiğini mutlu olmanı çok istediğini söyleyen insanlar evleneceğini duyunca sanki dün tanışıp bugün evleniyormuşsun veya 18'inde evleniyormuşsun gibi hayretle karşılıyorlar oysaki daha 2 gün önce ne zaman evleniyorsunuz diye soruyor olabiliyor aynı kişi. 2 gün sonra balık hafızalı gibi davranıp evleniyoruz dediğinde aaa gerçekten mi deyip sonrasında nasıl gidiyor demekten bile geri duruyor. Ehh bu da aslında çok iyi oluyor. Böylece kim candan kim değil görebiliyorsun.

Şu süreçte en canımı sıkan kısmı insanların düşüncesizce davranışları oldu. 32 yıldır bir çok düğüne gittim, davet edildim. En yakınlarım olmak üzere kimsenin düğüne davet edilmeden ben geliyorum demedim! aksine ne kadar yakın olursak olalım, tüm içtenliğimle sayı çok önemli bütçede öyle inan ki beni eleyebilirsin anlarım bunu dedim ki, anlardım da gerçekten. Bir insanın fiziken yanında olmaktan çok tüm içtenliğin ile yanında olmak stresli günlerinde destek olmaktır benim dostluktan, arkadaşlıktan, sevgiden anladığım. Oysaki, davet edilmeden ben geliyorum bak kesin diyen çok insan oldu hayatımda. Bizi davet etmiyor musun deyip zor durumda bırakanlarda oldu. Davet edilmeyeceğini düşünüp kırılan ve benimle iletişimini kesen de oldu. Davet edilmeden kesin geliyorum diyen insanların mutluluğumu paylaşmaktan öte farklı sebebler ile orada olmak istediklerini düşünüyorum. Çünkü benim sana her konuda hayrım dokunurken ve senin iyiliğini düşünürken düğünüme davet edilip edilmemekle ilişkimizi gözden geçiriyorsan ben dururum ve çok da güzel sorgularım arkadaş senin niyetini!

Aynı süreçte canımı sıkan dahası beni gerçekten çok sinirlendiren bir başka nokta! Düğününe davet ediyorsun ve rica ediyorsun lütfen şu tarihe kadar haber veriniz diye. 1 yıl önceden haber vermiyorsun 1 ay önceden karar veriyorsun ama karşındaki sana şu cevabı verebiliyor ama ben bugünden o günü bilemem ki acele etme! Pardon acele?? Bunu söyleyen bekar olsa 18'li yaşlarda olsa biraz daha esnek davranacağım ama yok bunu söyleyen kişi düğün dernek ile evlenmiş bir kişi. Düğün dediğinde sayı belirtiyorsun önceden belirtmekle kalmayıp garanti kişi sayısı söylemek zorundasın ve parasını ödüyorsun! Masa düzeni yapman gerekiyor öyle değil mi? Sen bana gelip gelmeyeceğini söylemezsen ben nasıl masa düzeni yaparım ve sen bir de son dakika geliyorum deyip geldiğinde de masanı beğenmezsin değil mi???

Bir de sen cumurbaşkanı mısın yoksa başbakan mı ki düğüne gelip gelemeyeceğini 1 ay öncesinden bilmiyorsun ki başbakan bile 1 ay sonraki düğüne katılıp katılmayacağını bildirebiliyor! Biraz görgü yahu biraz görgü!

İşte ne öğrendim; etrafındaki bazı insanların nasıl da kendinden başka hiçbirşeyi düşünmediğini. Bunun yanısıra zaten bildiğim ama görgüsünden nezaketinden emin olduğum insanlarda oldu. Bak sayı önemli ise bizi gelmiyoruz diye say diyen. Şimdi senin masa düzeni yapman gerekir, kişi sayısını garanti etmen gerekir zor durumda kalma lütfen diyenleri de gördüm.

Düğün dediğin aslında 2 kişiye özeldir. Mutluluk sadece fiziken yanında olarak paylaşılmaz. Destek vermek neye ihtiyacın var demek değildir sadece. Biraz daha düşünceli olalım biraz daha karşımızdakini düşünelim biraz daha saygılı davranalım.

Eğer bir düğüne davetli değilseniz kırılmak o insana sırtınızı çevirmek yerine bir kez daha düşünün iyi niyetle anlayışla! Hemen tepki gösteriyorsan, sırtını çeviriyorsan o insana ben senin niyetini de kalbini de arkadaşlığını da sorgularım hem de keyifle!

Tüten ben
Görgü sahibi insan ve etrafında sadece görgülü insan barındırmak isteyen!

Hiç yorum yok: