6.06.2013

Saygısızım, Hoşgörüsüzüm, Ayrımcıyım,Asabiyim, Öfkeliyim!


Ben ne Mevlana'yım ne Budha. O mertebede bir insan olamadım, olabileceğimi de hiç sanmıyorum. Demek istediğim ben herkesi olduğu gibi kabul etmiyorum(sen ben herkesi olduğu gibi kabul ederim diyorsan seninle birebir konuşalım olduğu gibi kabul etmediğin en az 3 örnek sunarım sana) ve her ne olursan ol gel hayatımda sana yer var diyemiyorum. Herkese saygı duymuyorum, herkese hoşgörülü yaklaşmıyorum. Bir insanın fikri dikenlerle doluysa hani nerede gülü gül dikensiz diken gülsüz olmaz demiyorum. 


*Bilerek ve isteyerek kötülük yapanları hoşgörüp anlayamıyorum. 



*Herhangi bir insana gösterilen şiddete ki, bu az önce yukarıda belirttiğim benim saygı duymadığım biri de olabilir, tamamen karşıyım ve herhangi biri veya birileri acı çekerken hayatıma kaldığı yerden hiçbir şey yokmuş gibi devam edemiyorum. (Elbette hayatımı durdurmuyorum da)


*Bir insanın fikri ve zikri kötülük, şiddet doluysa o insanı durup 1 sn bile anlamak istemiyorum; çünkü aşa ben ne Allahım ne peygamber!  Her insan davranışının altında mutlaka o davranışa neden olacak mantıklı bir açıklama vardır; bugün şiddet gösteren insanların çoğunun hatta hepsinin kötü bir çocukluk geçirdiği yeteri kadar sevilmediğini biliyoruz. Sevgi açlığı, eksikliğinin insanı şiddete sürüklediği kanıtlanmış durumda. Şimdi bu bilginin ışığında günlerdir şiddet gösteren polislere ama onlarda insan ve muhtemelen hiç sevilmemiş insanlar dolayısıyla böyle yapıyorlar diyerek  ÇOK İNSANCIL HERKESE KUCAK AÇAN BİRİ OLAMIYORUM. 


*Açık seçik söylüyorum; günlerdir süren edebiyle direnen ve karşılığında haketmedikleri şiddete maruz kalan insan ve hayvanlara karşı bugüne kadar sosyal medyayı sabahtan akşama kadar aktif olarak kullanan bugünlerde ise sessiz sedasız kalan insanlara olabilir sessiz kalabilir bu da onun görüşü diyerek SAYGI DUYMUYORUM.  Bu insanlara DUYARSIZ diyorum. Bu insanlara karşı ÖFKELİ VE HOŞGÖRÜSÜZÜM. Aynı zamanda ayrımcığım da çünkü insanları duyarlı ve duyarsız diye ikiye ayırıyorum!

* Evet saygısızın en önde gideniymişim bugüne kadar; vicdanım sızlıyor. Bazı sabahlara şehit haberiyle başladığımızda ah vah kahrolsun PKK deyip hayatıma kaldığım yerden devam edip IG'ye hayatımdan pek güzel kareler koyduğum için kendimden utanıyorum ve gerçekten saygısızmışsın diyorum. Ama bir yandan da kalp hep kendinden yanadır ya, şimdi farkındasın en azından diyorum!

*Evet kendi kriterlerim dahilinde insanlara duyarsız etiketi yapıştırıp sonra da pek güzel Asabi davranabiliyorum; muhtemelen bu da benim saygısız kişiliğimin aile terbiyesi yeterince almamış olmamın veya kişisel gelişimi zayıf bir insan olmamın parçasıdır!. (Bak benim de nedenlerim var haydı saygı duy bunlara!) 


İnsanların neye inandığı nasıl giyindiği hatta herhangi bir inanç doğrultusunda giyinmiş olması kısacası buna Türkiye'de eşittir türban diyoruz beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. Hatta kara çarşaf giyimesi bile ilgilendirmiyor! Bu insanlar kafaları kapalı ama zihinleri açık olduğu sürece  benim için her yerde olabilirler. Zaten bu insanları laiklik adı altında devlet dairesine oraya buraya sokmamakta faşizm'in en güzel örneğinidir bana kalırsa! Bir insanı giyimine göre değerlendirmiyorum. 

İnsanların siyasi görüşü ister BDP'li olsun ister AKP'li isterse CHP'li beni zerre ilgilendirmiyor, zerre hem de. Bir insanı siyasi fikrine göre değerlendirmiyorum. 

İnsanların cinsel tercihleri de beni hiç mi hiç ilgilendirmiyor. İbne, Orospu gibi kelimelerin kullanımına çok dikkat ediyorum ve bu kelimelere maruz kalanlar için gerçek anlamda derinden üzülüyorum. 

Tüm bu insanları anlayabiliyor hayatımda yer açabiliyorum. Hayatımda türbanlıya da ateiste'de,  Solcuya da sagcıya da apolitiğe de gay'e lezbiyene transeksüele, orospuya da  yer var. Hatta hayatımın ailemin pek sevdiklerimin içlerinde bunlardan var. 

AYNI ZAMANDA;Ben insanları tepkilerine veya tepkisizliklerine duyarlılıklarına veya duyarsızlıklarına göre değerlendiriyorum ama bunu da söyleyebilecek kadar AÇIK YÜREKLİ DÜRÜST VE DÜZ BİR İNSAN OLDUĞUM İÇİN ÇOK AMA ÇOK MUTLUYUM. Herkesin kendine göre kriterleri var elbette. Benim duyarsız bulduğum biri senin dünyanda çok duyarlı olabilir. 


Bak görüyor musun hem öyleyim hem böyle. Kimbilir belki sen de bir öylesin bir böyle! Bugünlerde polise kucak açıyorsundur da bir orospuya bir ateiste kucak açmıyorsundur ama aramızdaki fark ne biliyor musun? Sen polise kucak açtığını fakat bir orospuya kucak açamadığını dile getiremiyorsun!  

Eğer diyorsanki ben herkesi anlamaya çalışıyorum herkese naiflikle yaklaşıyorum herkese saygı duyuyorum hoşgörümün sınırları uçsuz bucaksın hayırlı olsun  sen öyle bir mertebeye erişmişsin ki önünde ancak saygıyla eğilebilirim senin!

Eğer diyeceksen ki elbette ben de herkesi anlamıyorum ama en azından senin gibi höt höt konuşmuyorum veya fikrimi dile getirmiyorum, susmanın da bir erdem olduğunu düşünüyorum. Konuşurken öfkemi yönetemiyorum asabi değilim sen olmuşssun arkadaş tebrik ederim! Ben daha olamadım!


Şimdi benim olamadığım gibi bir insansan sen  bana da kucak aç kimbilir gün gelir senin mertebene erişim ben de! Hem kimbilir belki sen de o esnada benden 1-2 şey öğrenmiş olursun!








3 yorum:

GeCe dedi ki...

Yazının neredeyse tamamına katılıyorum ama sessiz kalanlara senin gibi yaklaşmıyorum. Bunun nedeni onları anladığımdan kaynaklanıyor. Ben de ömrümde hiç eyleme katılmadım. Bunun öncelikli nedeni 80 yaşındaki babamın sürekli beni uyarmasıydı. Aman kızım, konuşma kızım, nolur kızım diye yalvarıp duruyor hep. Üniversitede asistanlık dönemimde beni çok uyardı, siz hep izleniyorsunuz takip ediliyorsunuz tarafsız kal diye. Bir şey olsa kaybedeceklerim hiç umrumda değil, işsiz kalsam vs hiç üzülmem ama babamı kırmaya onu üzmeye dayanamam. Her olay durumunda önce o aklıma gelir. Çünkü bizi öyle zorluklarla okuttular ki onların yüzünü karartmak en büyük korkum. Belki herkesin böyle bir nedeni yoktur ama kendince haklı bir nedeni olabilir

Tuten dedi ki...

Gece seni anlıyorum; sözüm lafım senin göstermiş olduğun örnek gibi sessiz kalanlara asla değil. Daha açık yazmak isterdim ama benim de çok şükür terbiyem ve bir saygı anlayışım var o yüzden yazamıyorum. Kendince nedeni farklı olan benim doğru bulmadığım nedenler ile sessiz kalanlardan bahsetmek istedim ben ama dedim ya belki onun nedeni ble sana mantıklı gelecek ve sen bunu anlayışla karşılayabileceksin.
Ben sadece ve sadece bu yazıya kadar ben anlayışla karşılamıyorum dedim; bence bir taşkınlık bir saygısızlık etmedim. Fikrimi dile getirdim ki bu da insani bir hak değil mi?

İnsanları sosyal medya önünde eşit tuttuğunu söyleyip sonra apartmanındaki kapıcına yeri geldiğinde "köylü" demek ayrımcılık değil midir

Adsız dedi ki...

Since the admin of this site is working, no question very quickly it will be
renowned, due to its feature contents.

Feel free to surf to my web-site - expreso ()