11.05.2012

Kendini Farklı Zanneden Anneler

Bir anneyi bir diğer anneden ayıran özellik veya özellikler nelerdir gerçekten soruyorum bunu. Emzirmek mi, uyutma biçimimi, yedirme biçimimi, taşıma şekli mi ? Nedir? Bunların ve daha nicesinin toplamı olan yaklaşım biçimimi ?

İnternet anneleri güne Bismillah Times dergisinin kapağı ile başladı. 4 yaşına yaklaşmış bir çocuğu emziren bir kadın resim belli ki kapak resmi olarak bilerek seçilmiş yani çok sattırsın konu olsun diye seçilip koyulmuş. Bir de konu Attach Parenting adı altında işleniyor ki alakası yok resmin Attach Parentingle,  herhalde Attach Parenting'i yansıtmayacak tek resimdir.

Bir anneyi diğer bir anneden ayıran tek bir özellik vardır o da çocuğu. Başka da hiçbir özellik yoktur. Yani herkesin çocuğu kendine. Herkes çocuğu kadar anne işte!

Ama bazı anneler var ki kılıç, kalkan ve hatta silah kuşanırcasına emzirmesini yedirmesini içirmesini veya tam aksi yedirip içirmemesini ve taşıma biçimini diğer bir anneye karşı kullanıyor. Nasıl mı oluyor? Diyelim ki bir anne uzun uzun uzun emzirmeyi savunuyor. Diğer annenin karşısına geçip sen nasıl olur da emzirmeyi bırakabilirsin diyor. Dahası hiç emzirememiş bir anneye acıyabiliyor. Birine acımak hele de bir anneye acımak bence acıma halinin kendisinden çok daha acıklı bir durum. Sonra işin içine alt metinler giriyor. Bir üsten bakma bir hıhhh sen 6 ay mı emzirdin benim sütüm boldu şekerim çocuğum da kilo alıyordu ben 10 ay çocuğum ağzına diline su bile değdirmedim diyebiliyor. Ve çok daha ileri gidip kendi doğrusunu evrensel bir doğruymuş gibi sunup 3-5 makale ile destekleyip karşısındaki anneyi kılıcıyla kalkanıyla yaralıyor hatta bazen daha da ileri gidip bunu silah gibi kullanıp bir diğer anneyi vuruyor. Diğer anne sanki az vicdan azabı varmış gibi kahrından ölüyor. Çocuğunu emziremediği veya emzirmeyi bıraktığı için kendini suçluyor. Bunun kime neye katkısı var ki. Noluyor diğer anne bunu yapınca eline ne geçiyor.

Ey sen çocuğunu bilmem kaç ay emzirmiş ve bunu kendine silah yapmış anne kendini farklı zannetme evet bir farkın var ama inanki seni üstün kılan bir fark değil bu!


Çocuğunu taşıma biçimi bile böbürlenme konusu olabiliyor. Farkında mısın acaba dünyada milyonlarca engelli anne var çocuğunu ayakta taşıyamayan sence senden daha az mı anne? Senden daha az mı çocuğunu seviyor? Dudağına anne sütü değememiş çocuklar var hepsi mi kendine güvensiz bu çocukların hepsi mi arızalı? Hepsi mi hayata 1-0 yenik başlıyor. Sonra uyku konusu var. Kimisi çocuğu ile aynı yatakta uyumayı tercih ediyor ama tercih etmekle kalmıyor bunun en doğrusu olduğunu savunuyor. Çocuğunun odasını ayırmış anneye üsten bakıyor ve suçluyor. Veya aynı şey çocuğunun odasını ayırıp ayrı uyuyan ve yine beraber uyuyanı kınayan eleştiren de var. Dünyada tek bir doğru mu var sanıyorsun sen. Anneliğin Kuran-ı Kerimini yazacaksın sen. Vahiy mi geliyor sana. Sahi sen böyle mi sanıyorsun kendini farklı zanneden anne?



Bir anneyi anne yapan şey insanlığından geçer bence. Eğer iyi bir insansan sen eğer karşındaki insanı düşünüyorsan bir başka insanın hemcinsinin kırılıp kırılmaması üzülüp üzülmemesi seni ilgilendiriyorsa, başka birinin derdine ortak olabiliyorsan birine acımak yerine ona destek olabiliyorsan paylaşabiliyorsan derdini bunlar seni erdemli insan yapar erdemli bir insan da iyi bir anne olur. Anneler aynı takımın oyuncuları olacağı yerde pek çok ama pek çok konuda çarpışan savaşan iki takım gibi ve zaferin ne olduğunun farkında bile değil. Neyi kazanacaksınız sahi? Bu bitmek bilmeyen tartışmayı kazandığında ne kazanmış olacaksın sen kendini farklı zanneden anne?


Anne dediğin duyarlı insandır. Anne dediğin dünyanın tüm çocuklarına kendi çocuğu gibi o gözle bakabilendir. Anne dediğin insanları kategorize etmeden düşünebilendir. Anne dediğin daha çok şeydir.

Ve sen kendini farklı zanneden anne yakklaş bir kulağına birşey söyleyeceğim: Hiç farklı değilsin silkelen kendine gel!





16 yorum:

irem Balkaya dedi ki...

O kadar güzel anlatmışsınız ki, okurken içimi doküyorumuşum gibi hissettim.Anneliği yarış haline getirenlere ve hep kendini övenlere tahammül edemiyorum.
Herkesin doğrusu kendine, sen kendi hayatından sorumlusun, uzak dur senin gibi olmayanlardan...

Tanya's dedi ki...

İşte herkes kendi çocuğu kadar anne, herkes kendi çocuğuna olabildiği kadar anne, bunu yarış haline sokup diğer anneyi eziyoruz da ne oluyor amma bir ananın diğer anaya yaptığını akrep yapmaz ( akrabalık sözünü değiştirdim ben:))))

Öperim güzel yüreğinden.

Unknown dedi ki...

bu annelerdeki herşeyi ben bilirim, en doğrusu benim dediğim, yaptığım mantığını aklım almıyor.
aslında o kadar basit ki herşey.
Aren'in annesi Tüten,
Alis'in annesi Nesteren,
Nil'in annesi Yeşim...
bu bile onların birbirlerinden farklılığını anlamaya yetmez mi?
Farklılıklarımız değil mi bizi biz yapan, güzel kılan?
Neden her çocuk tornadan çıkmış gibi 8 de uyumalı, en az 6 ay emmeli, 3 yaşında okula gitmeli?
Kim koyuyor bu kanunları?
Bunun üzerinden bir başkasına üstünlük taslamak abesle iştigal değil mi?
Kadınlar anne olunca şuur kaybına uğruyor diyecektim ama vazgeçtim. Bu kadınlar anne olmadan da şuursuzdu bence.

DERYA SAATÇİOĞLU dedi ki...

Canım harika yazmışsın.. Ben bu sohbetler yüzünden twitterdan, bloglardan soğudum resmen... Günlük hayatımda böyle anneleri zaten uzak tutuyorum kendimden... Bir ara bu yüzden bunalıma girmiştim çünkü.. Kimse kimsenin anneliğini eleştiremez !

Adsız dedi ki...

Ben bu tip geyiklerden o kadar sıkıldım ki, bu kadar tartışmaya, yazıp çizmeye, eğitim kitaplarını hatmetmeye vereceğimiz zamanı doğrudan çocuklarımıza aktarsak sorun kalmayacak bence.

Dr.EsmaKütan dedi ki...

Bir arkadasım nasıl bir insansan öyle bir anne olursun demişti bu yazınızda onu dogrular nitelikte

Adsız dedi ki...

Galiba buna "ego" diyoruz maalesef.

Sevgiyle sağlıkla

Sevil

Tuten dedi ki...

Evet hatta bazen egosantriklik Sevil. Sevgiyle

Tuten dedi ki...

Katılıyorum Esma aynen öyle nasıl bir insan olduğun nasıl bir anne olduğunla nasıl bir çocuk yetiştireceğinle ilintili

Tuten dedi ki...

Katılıyorum Görkemcim zaten millet etrafla ilgilendiği kadar çocuğu ile ilgilense

Tuten dedi ki...

Canım çok teşekkürler. Bu yüzden soyal medyada olmayan anneler tanıyorum iyi de yapıyorlar aslında haklısın kimin haddine

Tuten dedi ki...

Benim de almıyor anne olmak her şeyi bilmek değil. Ayrıca çocuğumu en iyi ben bilriim de bana ters yooo bilemeyebilirsin

Tuten dedi ki...

Akrep benzetmene bayıldım Tanyacığım :) Haklısın öyle.

asıl ben seni güzel yüreciğinden öperim

Tuten dedi ki...

Çok teşekkür ederim İrem ve tabii ki katılıyorum sana

Tombul Peri - Sıla dedi ki...

Tüti inanılmaz güzel yazmışsın. Ama ben birşey daha eklemek istiyorum bu yazıya o da cocuktan önce birey olamayıp cocukla birey olduğunu sanan annelere ve cocugu olmayan kadınlara garip bazen de acıyla bakan annelere seslenmek istiyorum. Cocuk doğurduğun için sen kimseden üstün olamazsın ayrıca cocukla kendini birşey olmuş da sanamazsın. Cocuk istemeyenleri ya da olamayanları garipseme ya da hor görme. Anne oldun diye kendini birşey sanma. Bu sosyal medyada anne olup da cocugum böyle, ben böyle yapıyorum , aman cocugum bunu yapıyor gibi sürekli cocugu hakkında konusan insanlardan bilgelik taslayanlardan sıkıldım ve bazen bir anne olarak da utanıyorum. Aman ne güzel cocuk doğurmuşsun afferin sana ama bunu insanların gözüne sokma milleti boğma kendini de cocukla birşey sanma!!!
Ufff Tüti o kadar sıkıldım ki bu cocuk muhabettlerinden "en doğrusu bu" söylemlerinden bazen sırf gıcıklığına cocuğuma Nutella yedirmek lolipop vermek istiyorum. Ne o cocuk ölecek mi Nutella dan ya da ben daha kötü bir anne miyim Nutella verdim diye. Saçma sapan konular, işi olmayan insanlar.
:)
Seni ve Areni de kocaman öpüyorum bildiğin yoldan ilerlemeni, kimsenin sözüyle, bakışıylai sapmamanı tebrik ediyorum.

earwen dedi ki...

bayıldım. ne kadar güzel tespitler. 35 günlük anne olarak yalnız değilmişim onu hissettim teşekkürler:)