3.03.2014

Kader Diyemezsin Sen Kendin Ettin


KADER KAYBEDENLERİN SIĞINDIĞI BİR LİMAN; OLMASINI İSTEDİĞİNİZ ŞEYLER İÇİN BEKLEMEK YERİNE HAREKETE GEÇİN! 

Kader konusu beni çok uzunca süre meşgul etmiş bir konudur; açıklamalar beni bir türlü ikna etmemiştir. Her şey belli ise neden yaşıyoruz neden kıpırdıyoruzki biz diye düşünmüşümdür. Aman "herşey olacağına varır " cümlesini ki, aslında bu sadece kaçış cümlesidir, bir zamanlar çok kullanmışımdır. 

Sonra kişisel gelişim ile ilgilenmeye başladıkça, dinle ilgili kulaktan dolma değil kendim okuyup öğrendikçe kader kavramını kendi içimde çözdüm veya çözdüğümü sanıyorum diyelim :) 

Beni en çok etkileyen Isra suresindeki daha öncede yazdığım şu cümle olmuştur: "Biz sizin kaderinizi çabanıza bağlı kıldık" işte bu cümle kader üzerinde insanın etkili olduğu hatta insanın kaderinin ana hatlarını olmasa da ayrıntılarını kesinlikle kendisinin yazdığının bir göstergesi. 

Doğduğumuz anda ölmeye de başlıyoruz ve aslında hemen hemen tüm dinlerde doğuma ağlanır ölüme sevinilir, ölüm bir kutlamadır aslında, hakikate kavuşmaktır. Bu dünyaya gelişşimizin elbette bir anlamı var, olmalı da öyle değil mi? 

Kaderimizin sadece oyuncusu değilimiz; ana hatları belirlenmiş olabilir hayatımızın; ölüm tarihimiz gibi ama nasıl öleceğimiz bizim elimizde olabilir, kaderimizi bu anlama yönetebileceğimize inanıyorum. 

Binlerce senaryomuz var bence ve senaryolardan hangisini seçeceğimiz bize bağlı; elbette Yaradan hangi senaryoyu seçeceğimizi biliyor o herşeye hakim ve bilendir çünkü. 

Kaderimi elime aldığımdan beri daha huzurlu, daha mutlu ve daha çoşkulu yaşadığımı söyleyebilirim. Seçimimi yapar gerisini Yaradan'a bırakırım; hayırlı ise olacağını olmuyorsa bir hikmeti olduğunu bilirim. 

İnsanın kendi gücünün farkına varması ve hayatının aslında çokça çabasına bağlı olduğunu bilmesi hayatı daha anlamı kılıyor. 

Siz de şimdi "aman her şey olacağına varır demeyi bırakıp, seçimlerinize dikkat edebilirsiniz"

Şimdi sizleri  konumuzla alakalı olmasa da  "Kader Diyemezsin Sen Kendin Ettin" şarkısıyla başbaşa bırakıyorum....






Hiç yorum yok: